امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

صولت مرتضوی

 

معاون اجرایی رئیس جمهوری اخیرا در هنگام سخنرانی در جمع مردم اصفهان شعری را قرائت کرد که منجر به واکنش‌هایی از سوی مردم این استان شد.

 

به گزارش حبیب خبر از همشهری آنلاین، مشکل کم آبی اتفاق جدیدی در کشور ما نیست، سالیان سال است که کشورهای منطقه غرب آسیا درگیر مشکل خشکسالی هستند که در سال های اخیر با کاهش نزولات آسمانی شدیدتر هم شده است.

 

استان‌های مرکزی کشور ما بیش از سایراستان ها از معضل خشکسالی رنج می‌برند و همین امر هم باعث شده مسوولان بارها بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کنند.

 

در سفر استانی چندی‌پیش رئیس جمهوری به استان اصفهان که با گفت‌وگو با کشاورزان این خطه نیز همراه بود صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری در جمع مردم سخنرانی کرد.

مرتضوی سخنان خود را با قرائت شعری شروع کرد که بر لزوم صرفه‌جویی تاکید داشت:

 

«چو دخلت نیست خرج آهسته‌تر کن / که می‌گویند ملاحان سرودی / اگر باران به کوهستان نبارد / به سالی دجله گردد خشک‌رودی»

برخی معتقدند: معاون اجرایی رئیس جمهوری با خواندن این شعر قصد داشته که علاوه بر نیاز به صرفه‌جویی در کشور به علت خشکسالی نیز اشاره کرده باشد و به نوعی با چند بیت شعر علاوه بر علت راهکار را نیز بیان کرده باشد.

 

این اظهارات معاون اجرایی‌رئیس جمهوری با واکنش هایی از سوی مردم اصفهان و برخی مسوولان این استان مواجه شده است، به ویژه شاید از این جهت که در همان سفر استانی قول‌های زیادی مبنی بر حل مشکل کم‌آبی استان اصفهان از جانب مسوولان مطرح شده بود.

 

اظهارات مرتضوی واکنش‌هایی نیز از سوی نمایندگان اصفهان در مجلس داشت.

 

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در جلسه شورای اداری استان اصفهان در گفت‌وگویی اظهار می دارد: صحبت‌های معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو در جلسه شورای اداری یک‌جانبه بود، یعنی به کمبود بارش‌ها اشاره کردند، اما به بارگذاری‌ها، برداشت‌های بی‌رویه و انتقال آب به استان‌های دیگر نپرداختند.

 

وی ادامه می‌دهد: معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو توسعه بیش از ۱۰۰ هزار هکتاری بالادست و اقدامات انجام شده که آورد آبی تونل‌های یک و دو در همان منطقه است و آب در همان جا مصرف شود و به پایین دست نمی‌رسد را مورد توجه قرار ندادند و به این موضوع اشاره‌ای نکردند.

 

جمعی از مردم ضمن تقدیر و تشکر از هیات دولت و شخص رئیس جمهوری و تجلیل از سخنان دلگرم کننده و امیدآفرینی آیت الله رئیسی در جمع کشاورزان در فارس نوشتند:  متاسفانه در جلسه شورای اداری استان آقای سید صولت مرتضوی سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با خواندن متنی از پیش نوشته باعث نگرانی مردم و مسوولین از نتیجه سفر رئیس جمهوری به اصفهان شد بر همین اساس خواستار برخورد با معاون اجرایی رئیس‌جمهوری هستیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

  • ففعا

    جمعه 10 تیر 1401 - جمعه, جولای 1 2022 12:56:46pm

    خوب یه حرف حق تو همه عمرش زده اصفهانیهای عزیز ناراحت شدن چرا؟