امروز:
چهارشنبه - 19 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 *رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: ۷۲ درصد فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی استان مشکل اشتغال ندارند و  باید ۲۸ درصد باقی مانده نیز رفع شود و این رقم به صددرصد برسد.

 صاف صادق اهوازی: بدون تعارف و رودربایستی و شکسته نفسی و بی توجه به عالم هستی و در هوشیاری کامل و دوری از هر گونه جام و مستی- که حضرت حافظ در دیوانش گاه و بی گاه به آن اشاره می فرمایند- عرض می کنم: بی شک اگر نبود این دانشگاه علمی کاربردی در خوزستان و دیگر استان های کشور و حتا در بورکینافاسو- که هم علمی تدریس می کند و هم کاربردی علمی، فناورانه، هوشمندانه، استادانه، هوشیارانه و هرچه یارانه و رایانه و پایانه و گاه نامه و دیگر امور این چنینی دارد- واویلا می شد!

 البته درخاست(درخواست) دارم که با ترانه "واویلا لیلی" مرحوم "نعمت اله آغاسی" خواننده خوزستانی اشتباه نگیرید؛ چرا که در آن ترانه واویلا، لیلی دارد و در موضوع ما واویلا، اشتغال!

بله! به این راحتی نمی شود از دست و زبان "وایلا"- که نقش بسیار مهم و خطیر و بی مایه فطیری در زندگی روزمره و شب پره دارد- خلاص شد یا آن را ندیده گرفت و خود را به کوچه علی راست زد و چپ را ندید! چرا که چپ و راست، سیاستی است که در خون مان جاری است و نمی توان جلویش را گرفت که خدای ناکرده ممکن است فشارش برود بالا و آن وقت فهم مان بیاید پایین و باز هم "واویلا" خود را نشان دهد ولی این بار در گروه فشار!

به هر روی، این گونه که رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان بیان کرده اند لازم است چنین دانشگاه هایی علاه بر تاسیس در مراکز استان ها و نیز شهرستان ها، شهرها، حتا در بخش ها، روستاها و نیز به صورت سیار و کانکسی و سیاه چادری همراه با عشایر کوچ رو به تدریس بپردازند.

زیرا عالم و آدم و حتا جن ها و فرشتگان هم نیاز دارند تا ضمن فراگیری علم و دانش، فن و هنر و چند نقطه، مشکل اشتغال شان را هم حل کنند و تنها از این دانشگاه بر می آید و بس!

با این حساب و کتاب می توان نتیجه گرفت: در همین دولت سیزدهم می توان پشت "بیکاری" را خاک کرد تا همه نیروهای داخل کشور مشغول به کار شوند و با راه اندازی کارهای جدید هم از نیروهای بیکار کشورهای جهان سوم و حتا کشورهای پیشرفته- که مشکل بیکاری دارند اما به روی خود نمی آورند- می توان استفاده کرد تا در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری بتوان مشکل بیکاری کل جهان را آن هم به گونه ۱۰۰ درصد حل کنیم.

البته بعد هم لازم است ابتدا برنامه بریزیم سپس جمع کنیم  برای تاسیس دانشگاه های علمی کاربردی در دیگر کشورهایی که در آینده اعلام وجود می کنند و همچنین در دیگر کرات آسمانی که فکر کنم آنجا هم مردمان شان از نبود دانشگاه به گفتن واویلا تدبیر و واویلا تحصیل و واویلا اشتغال مشغول اند!!

نگارنده با این تدبیر و تحلیل و تفسیر و تعبیر و تکثیر به این نتیجه رسیده که همه دانشگاه های کشور از دولتی گرفته تا تعاونی و خصوصی و از آزاد گرفته تا دربند، لازم است تبدیل به علمی کاربردی شوند که دست کم "علم" شان یک "کاربردی" داشته باشد؛ هرچند مدت هاست حتا مدارک دانشگاهی انباشته شده در گوشه هایی از کمد خانه ها و در تاریکی به حرف آمده اند و واویلا "اشتغال" سر می دهند و گویا به "لیلی" هم فکر می کنند؛ اما عمری است که ما هم از آن بی خبر هستیم هم باخبر!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید