امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

پایان رقابت های گلف کشوری مسجدسلیمان با معرفی گلف بازان برتر

 

 یک پیشکسوت با بیان این که گلف خوزستان رو به نابودی است، گفت: تعدادی از اعضای مجمع انتخاب رییس هیات گلف استان در حال تقدیم تقاضای استیضاح رئیس هیات گلف خوزستان به اداره کل ورزش و جوانان استان و فدرارسیون هستند.

منوچهر نصیری در گفت وگو با ایسنا با گله مندی و ابراز نگرانی نسبت به وضعیت فعلی گلف خوزستان، اظهار کرد: هیات استان بی خیال گلف شده است. خوزستان و مسجدسلیمان مهد گلف ایران محسوب می شوند و همان طور که می دانید اولین زمین گلف در خاورمیانه نیز در مسجدسلیمان احداث شد اما متأسفانه وضعیت گلف به صورتی است که سال گذشته در رنکینگ ارزیابی عملکرد فدراسیون، خوزستان رتبه چهارم را به دست آورد و جالب است خرم آباد که در گذشته گلفی نداشته است و حتی تیم لیگ برتری ندارد، رتبه اول را به دست آورد، آن هم با انجام کارهای زیرساختی و آموزشی. به نظر من این رتبه اصلا شایسته استان خوزستان که دارای بیشترین تعداد تیم در لیگ برتر و همچنین دارای ملی پوش است، نیست.

 

وی ادامه داد: ضربه خوردن گلف ما به خاطر نداشتن برنامه است. این هیات هیچ گونه برنامه ای در زمینه استعدادیابی و آموزش ندارد و پیشینه خوب گلف خوزستان در معرض خطر است و این هم به دلیل بی توجهی مسئولان هیات به این رشته است. البته در حال حاضر هیات گلف مسجدسلیمان فعال است اما خود هیات استان برنامه ای در راستای برگزاری مسابقات برای آقایان و بانوان نداشته است و به نوعی کرونا را بهانه کرده اند، در حالی که تنها رشته ای که می توان در دوران کرونا به آن پرداخت، همین گلف است زیرا در این رشته به راحتی و به خوبی می توان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد و در شرایط عادی و پیش از کرونا نیز، گلف بازان هیچ زمانی برخوردی یز با یکدیگر نداشتند

 

این پیشکسوت گلف با انتقاد از هیات گلف که برنامه ای در راستای برگزاری مسابقات استانی نداشته است، عنوان کرد: خرم آباد که نه زمین گلف و نه تیم لیگ برتری دارد، توانسته ملی پوش داشته باشد و در کشور هم اول باشد اما متاسفانه سال گذشته هیات خوزستان به چند نفر به عنوان مسئولان کمیته های مختلف هیات حکم داد. به طور مثال رئیس کمیته آموزش نیز فردی با سنی کمتر از ۳۵ سال که هنوز خودش نیاز به کسب تجربه دارد، آن وقت پیشکسوتان این رشته کنار زده شده اند و خانه نشین هستند. این انتخاب ها عجیب و غریب بوده و جای سؤال است و چرا باید با امثال ما پیشکسوتان این گونه رفتار شود؟

 

وی با بیان این که دبیر هیات سلیقه ای کار می کند و اگر از فردی خوشش نیاید او نمی تواند جایگاهی در هیات داشته باشد، افزود: در حالی به این صورت رفتار می شود که گلف، خصوصی این آقایان نیست. من می خواهم بدانم دبیر هیات بر چه اساسی در این سمت مشغول به فعالیت است. او دارد گلف را نابود می کند. به نظر من زنگ خطر برای گلف خوزستان که در کشور برند است، به صدا در آمده است و اگر به همین صورت کار شود نیز پیشینه خوب مان را از دست می دهیم. الان استانی مثل قم نیز اقدامات خوبی در زمینه گلف برداشته است اما گلف خوزستان به نظر من رو به نابودی است. من از کودکی در رشته گلف کار کرده ام و دلم به درد می آید که می بینیم گلف به بیراهه و به نابودی می رود

 

نصیری در پایان نیز گفت: تعدادی از اعضای مجمع انتخاب رییس هیات گلف خوزستان در حال تقدیم تقاضای استیضاح رئیس هیات گلف استان به اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و فدرارسیون هستند. رئیس هیات سه سال و نیم است که در این سمت مشغول به فعالیت است اما تاکنون یک بار هم مجمع سالانه را برگزار نکرده است تا بیلان کاری ارائه دهد. می خواهم بدانم چرا اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در این زمینه از آن ها پاسخی نخواسته است و آیا اداره کل نباید در این سال ها حداقل یک بار از آن ها بیلان کاری می خواست؟ پس ایراد به اداره کل ورزش خوزستان هم وارد است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید