امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

برگزاری پویش ورزش در خانه برای مقابله با کرونا توسط هیات انجمن‌های ورزشی خوزستان

 رییس هیات انجمن های ورزشی خوزستان گفت: نقش ورزش در خانه بهترین راهکار برای افزایش سطح ایمنی بدن و مبارزه با کرونا است لذا در این باره پویش‌های مردمی ورزش در خانه را راه اندازی کردیم.

به گزارش حبیب خبر، "نیما حاجی پور" یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ورزش می تواند به ارتقاء سیستم ایمنی بدن کمک کند اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های حضور در بیرون از منزل و تجمعات، باید فعالیت ورزشی در خانه مدنظر قرار گیرد تا سیستم ایمنی افرادی که احتمال درگیری با این ویروس را دارند افزایش یاید.

وی بیان کرد: فعالیت ورزشی مناسب می تواند در کنترل استرس، افزایش اعتماد به نفس، ارتقا سوخت و ساز بدن و در نهایت تقویت ایمنی نقش موثری داشته باشد البته باید توجه داشت که منظور از ورزش، فعالیت بدنی آرام و متوسط است.

رییس هیات انجمن های ورزشی خوزستان با اشاره به اینکه با کمک ورزش می توانیم کرونا را شکست دهیم گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان اقدامات مختلفی همچون برگزاری پویش های سراسری دارت و پارکور در خانه، مسابقات آنلاین "رزم آوران" و "وای کرو موی تای" ،آموزش آنلاین رشته اسپوکس را داشتیم همچنین ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی شهرهای مختلف استان و مشارکت در پویش کمک مومنانه و توزیع بسته‌های غذایی در ماه مبارک رمضان از دیگر فعالیت های هیات در ایام کرونایی است.

وی مهمترین مشکل این هیات را کمبود فضاهای ورزشی و تجهیزات مناسب برای ورزشکاران دانست و گفت: با توجه به تعداد رشته های ورزشی تحت پوشش این هیات و به منظور تقویت و توسعه آنها، نیاز به در اختیار گذاشتن یک سالن ورزشی اختصاصی به هیات استان وجود دارد همچنین انتظار داریم با وجود ۲۱ انجمن تحت پوشش و بیش از ۶۰ رشته ورزشی فعال، منابع مالی متناسب با این حجم از رشته‌های ورزشی به هیات استان تخصیص داده شود.

حاجی پور برگزاری دوره‌های متعدد آموزش مربیگری تئوری و عملی و داوری، کارگاه ها و سمینارهای آموزشی را از برنامههای هیات در سال جاری عنوان کرد و گفت: برگزاری برنامه های متنوع ورزشی برای عموم مردم با محوریت همگانی نمودن آنها، میزبانی از مسابقات مختلف قهرمانی کشور، لیگ ها و اردوهای انتخابی تیم ملی، استمرار و تقویت روند مدال آوری ورزشکاران در مسابقات مختلف بین المللی، آسیایی و جهانی، اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات مختلف کشوری و استعدایابی در مدارس را از دیگر برنامه های هیات در سال جاری است.

وی به کسب ۷۳ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران استان در رویدادهای داخلی و بین المللی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۹ مدال مربئوط به مسابقات کشوری و چهار مدال مختص مسابقات آسیایی و جهانی است.

رییس هیات انجمن های ورزشی خوزستان با اشاره به اینکه بیش از یکصد باشگاه ورزشی و سه هزار ورزشکار سازمان یافته تحت پوشش این هیات فعالیت می‌کنند افزود: سال گذشته هشت ورزشکار خوزستانی در قالب تیم ملی به مسابقات برون مرزی اعزام شدند که برای کشورمان افتخارآفرینی کردند. همچنین ۳۵ تیم از خوزستان به مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی اعزام شدند که عملکرد قابل قبولی داشتند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید