سردار سید تیمور حسینی در گفتوگو با ایسنا در تحلیل وضعیت ترافیکی جادههای کشور در پنجمین روز از اجرای طرح نوروزی پلیس در جادهها گفت: تصادفات : از میان ۱۵۴ فقره تصادف رخ داده در شهر ها و جاده ها متاسفانه ۲۰۲ نفر تاکنون در دم جان خود را از دست دادهاند که از این تعداد ۱۷۴ نفر در جاده ها و ۲۸ نفر در شهرها بوده اند.
وی مهمترین دلیل مرگ این افراد را عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و انجام تخلفات حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غیر مجاز و نیز بیتوجهی به جلو اعلام کرد و گفت: به رانندگان توصیه میکنم که حین رانندگی احتیاط کامل داشته باشند و با رعایت رعایت مقررات رانندگی از عجله و شتاب در سفر پرهیز کنند.
حسینی درباره بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی نیز اظهارکرد: آمارهای پلیس در این پنج روز نشان میدهد که عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مجاز و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه منجر به وقوع عمده تصادفات رانندگی شده است.
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور درباره زمان وقوع بیشترین تصادفات در پنج روز اخیر نیز گفت: ۲۶ درصد از تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۲۲ درصد نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ داده است.
حسینی درباره افزایش آمار تردد در جادهها نیز اظهارکرد: از ابتدای اجرای طرح تا کنون در مقایسه با نوروز سال قبل شاهد افزایش ۲۳ درصدی تردد بین استانی بودیم همچنین مقایسه روز به روز میزان ترددها نیز نشان میدهد که در روز ۲۹ اسفند ماه و به عبارتی آخرین روز سال ترددهای بیش استانی در مقایسه با ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ افزایشی هفت درصدی داشته است.
وی با اشاره به هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی کولاک و برف را در جاده های استان های شمال غربی کشور و بارش برف و باران را در اکثر استانها پیشبینی کرده است همچنین وزش باد شدید نیز پیشبینی شده که احتمالا منجر به خیزش گرد و خاک در برخی جاده های استانهای جنوبی و شرقی خواهد شد.
لذا رانندگان باید آمادگی لازم را برای مواجهه با این تغییرات آب و هوایی داشته باشند و تجهیزات لازم را نیز در خودرو پیشبینی کنند.
حبیب خبر: خوب بود جناب حسینی از تخلفات، سهل انگاری های و کم توجهی پیمانکارانی که در توسعه راه های کشور فعالیت می کنند ذکری می کرد.
پیمانکارانی که شب ها بدون گذاشتن تابلو و علایمی مانند جاده در دست تعمیر، خطر و... در جاده ها و اتوبان های در حال توسعه باعث می شوند که رانندگان با خیال راحت وارد این جاده ها شوند و بعد از چند صد متر با مشاهده تمام شدن جاده و دیدن جاده پردست انداز شنی و ماسه ای در جلوی خود و نیز ناتوانی در کنترل خودرو (آن هم با سرعت مجاز) حوادثی را رقم بزنند که در حقیقت مسوولان استان ها و نیز کشور به علت نظارت نکردن بر کار پیمانکاران مقصران اصلی آن هستند!
برای مثال: می توان در خوزستان به محور باغملک به هفتکل حدود پانصدمتر مانده به برمه سور اشاره کرد.
در این محور شرکت زرین استحکام به مدیرعاملی آقای ادیب با "کارفرما" ی راه و شهرسازی (شرکت توسعه و زیر ساخت کشور) در حل چهار بانده کردن جاده هستند اما با تاریک شدن هوا و از دست کشیدن از کار، جاده نیمه تمام را به امان خدا رها می کنند و هیچ علایمی هم در ابتدای جاده قرار نمی دهند تا رانندگان متوجه نیم ساخت بودن این جاده و خطر ورود به آن شوند!
محوری که ساعت ۲۲ دوشنبه شب چند دقیقه برای یک راننده که از اصفهان عازم اهواز بود خطرساز شد و موجب چپ شدن خودرو و مصدمیت یک خانواده چهار نفره شد.
در بیمارستان باغملک پزشکان و پرستاران بر ضرورت شکایت از پیمانکار تاکید کردند.
به راستی! آیا فقط پیمانکار مقصر است و مسوولانی که نظارتی بر کار پیمانکاران ندارند نباید خود را مقصر بدانند؟!
ارسال نظر به عنوان مهمان