امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اولیانوف

 

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: پس از گذشت یازده ماه، مذاکرات وین اکنون رو به اتمام است.

 

به گزارش حبیب خبر به نقل از فارس، «میخاییل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز پنجشنبه اعلام کرد مذاکرات وین رو به اتمام است.

 

این مقام روس در پیامی توئیتری نوشت: «روز گذشته یازدهمین ماه از شروع مذاکرات وین رقم خورد. مذاکراتی طولانی و طاقت فرسا. اکنون [مذاکرات] رو به اتمام است».

 

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و قالب‌های مختلف در حال برگزاری است.

 

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در وین زمینه‌های بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

با وجود این، دولت او تا کنون از انجام تعهداتی که پیش‌شرط بازگشت آمریکا به برجام است خودداری کرده و عملاً سیاست «فشار حداکثری» را علیه ایران ادامه داده است.

 

مقام‌های آمریکا در چند ماه گذشته بارها تلاش کرده‌اند سرعت مذاکرات وین را به انجام اقداماتی از سوی ایران منوط کنند حال آنکه شواهد روزافزون حاکی از آن است که کشمکش‌های داخلی در آمریکا دست‌کم یکی از عوامل وقت‌کشی تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در هتل کوبورگ بوده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید