امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

توصیه های یک متخصص بیماری‌های عفونی به مردم برای مقابله با اُمیکرون

 

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در صورت سهل انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی احتمال بروز فاجعه انسانی کرونای اُمیکرون وجود دارد.

 

به گزارش حبیب خبر، "دکتر سعید جاودان سیرت" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: سویه اُمیکرون یکی از انواع کرونای جهش یافته است که به دلیل جهش ایجاد شده تفاوت‌هایی با دیگر سویه های قبلی از جمله سرعت بسیار زیاد انتشار و انتقال را دارند.

 

وی اظهار کرد: از مهم ترین علامت‌های آن می‌توان به سردرد، بدن درد، آبریزش بینی، ضعف و بی‌حالی، گلودرد و تب اشاره کرد، گرچه سایر علایم مربوط به سویه های قبلی نیز وجود دارد اما از مهم ترین علامت‌های آن می‌توان به موارد فوق اشاره کرد. 

 

این متخصص بیماریهای عفونی در رابطه با شرایط اُمیکرون در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این استان در ابتدای پیک است و اگر روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی، زدن ماسک، حضور نیافتن در تجمعات و در قرنطینه ماندن افراد مبتلا به نحو شایسته ای صورت پذیرد، می‌توانیم به راحتی از این پیک بگذریم، در غیر اینصورت بستری‌های بیشتر و مرگ‌ و میرهای متعددتری در پیش رو خواهیم داشت.

 

جاودان سیرت تاکید کرد: توصیه به مردم عزیز و گرامی که همیشه در صحنه همکاری و مشارکت حضوری فعال داشته اند و از این بابت سپاسگزار آنها هستیم، رعایت شیوه نامه های بهداشتی بطور سخت گیرانه هستیم. 

 

وی ادامه داد: از آنجایی‌که نقش دانش آموزان در انتشار و انتقال ویروس جهش یافته اُمیکرون بر کسی پوشیده نیست؛ پیشنهاد ما این هست تا قبل از همه گیری این ویروس مدارس تعطیل و شیوه نامه های بهداشتی بصورت سخت گیرانه در تمامی خانواده ها و ادارات اجرایی شود.

 

این متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: اُمیکرون همه گروه‌های سنی بخصوص جوانان و کودکان و همچنین کسانی‌ که بیماری‌های زمینه ای دارند را مبتلا می کند و علایم آن شبیه سرماخوردگی هست و همین تشخیص ندادن به موقع و قرنطینه نشدن افراد و همچنین رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی عامل اصلی انتشار وسیع در سطح جامعه و افزایش بستری‌ها و مرگ و میرها خواهد شد.

 

جاودان سیرت عنوان کرد: بنابراین استدعای ما از مردم عزیز این هست که در این موقعیت‌ها ضمن رعایت دستورات بهداشتی نسبت به قرنطینه شدن و در صورت شدت علائم مراجعه به کلینیک‌های تخصصی اقدامات لازم را برای جلوگیری از شدت و حدت بیماری اُمیکرون انجام دهند.

 

وی بیان کرد: در صورت سهل انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و یا مراجعه نکردن به موقع به متخصصین امر و یا انجام ندادن واکسیناسیون احتمال بروز مرگ و میرها و وقوع فاجعه انسانی در شرایط کرونای اُمیکرون دور از انتظار نیست.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید