امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 سردار علایی نظر محسن رضایی را تایید کرد/ کربلای ۴ عملیات فریب بود

 

ایرنا نوشت:نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ایران می‌خواست ارتش بعث تصور کند نیروهای کشورمان در کربلای ۴ موفق نشده‌اند و عراق هم فکر نمی‌کرد ایران دو هفته پس از این عملیات، در منطقه شلمچه عملیات جدیدی را آغاز کند.

 

سردار حسین علایی درباره عملیات کربلای ۴، گفت: ایران برای نخستین بار در این عملیات بزرگ برنامه‌ریزی کرده بود که با سپاه سوم و هفتم عراق در محور شلمچه و اروندرود درگیر شود و برای این کار بالاترین توان نظامی خود را بسیج کرده بود.

 

فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: برای نخستین بار توانستیم برای انجام این عملیات ۲۵۰ گردان رزمی از سپاه و بسیج آماده کنیم.

اگر این عملیات موفق می‌شد پیروزی بسیار بزرگی حاصل می‌شد اما ارتش بعث تمرکز اطلاعاتی روی ایران داشت و از طرف دیگر چون در عملیات والفجر ۸،  فاو را گرفته بودیم در این عملیات عراق نقایص خود را بررسی کرده بود و توانست از آن تجربه استفاده کند.

 

سردار علایی افزود: همان شب قرارگاه مرکزی متوجه شد که این عملیات آینده روشنی ندارد و آنرا متوقف و سعی کرد آنرا در ذهن ارتش بعث به عنوان عملیات فریب جلوه دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: ایران می‌خواست ارتش بعث تصور کند نیروهای کشورمان در این عملیات بزرگ موفق نشده‌اند و با این ذهنیت، بعثی‌ها را فریب دهد و این اتفاق هم افتاد.

زمانی که عملیات کربلای ۵ شروع شد ارتش عراق تصور نمی‌کرد ایران دو هفته پس از عملیات کربلای ۴، در منطقه شلمچه عملیات جدیدی تحت عنوان کربلای ۵ را انجام دهد.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس درباره وطن دوستی و غیرت مردم ایران، یادآور شد: وقتی ارتش بعث در ۳۱ شهریور ۵۹ بدون هیچ دلیلی به خاک ایران حمله کرد به غیرت مردم بر خورد و همه به صحنه آمدند.

بنابراین اگر باز چنین جنگی رخ دهد و مردم چنین حسی داشته باشند پای کار می‌آیند.

به طور مثال: زمانی که ارتش تروریست آمریکا سردار سلیمانی را شهید کرد همه ایرانی‌ها پای کار آمدند چون آمریکا را جنایتکار می‌دیدند.

 

سردار علایی ادامه داد: مردم ایران، کشور خود را دوست دارند و علاقه دارند از کشور و نظام خود دفاع کنند و می‌خواهند کشورشان پیشرفت کند.

حضور میلیونی مردم برای تشییع پیکر پاک شهید سردار قاسم سلیمانی، غیرت و تعصب برای عزت و سربلندی ایران را نشان داد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید