امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 یک عضو شورای شهر اهواز از تصمیم شهرداری برای برخورد با عرضه‌کنندگان قلیان به ویژه در پارک‌ها تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش حبیب خبر، محمدجعفر فلسفی در نطق پیش از دستور خود در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که روز (۸ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: شهردار اهواز به همراه اعضای شورای شهر نشست‌های مستمر با شهروندان برگزار کنند؛ با تشکیل این جلسات علاوه بر ایجاد شفافیت و پاسخگویی، می‌توانیم از نظرات مردم و نخبگان در روند برنامه‌ریزی و مدیریت شهری بهره‌مند شویم. این جلسات می‌تواند زمینه ایفای بیشتر نقش مردم و سازمان‌ها در توسعه و حل مشکلات را فراهم کند. 

او افزود: وعده اجرای پروژه سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره بسیجیان در ساخت مجمتع فرهنگی، رفاهی و تفریحی  در دوره آقای کتانباف داده شده است. این پروژه حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در برداشت. توفق‌نامه اجرای این پروژه امضا و موضوع رسانه‌ای شد و در دستور کار سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اهواز قرار گرفت و مصوبه شورای عالی سرمایه‌گذاری را هم داشت. حداقل یک سال کار کارشناسی و فنی برای این پروژه انجام شد و در  مرحله تنظیم قرارداد است؛ خواستار اقدام عاجل شهردار در پیگیری این پروژه هستیم.

فلسفی گفت: همچنین مراجعات و اخبار واصله حکایت از آن دارد که سازمان‌های خدماتی در شهر در ماه‌های پایان سال فشارهای مختلفی را متوجه شهروندان کرده‌اند تا بتوانند منابع مالی خود را تقویت کنند. در شرایطی که فشارهای اقتصادی بر مردم وارد شده و انتخابات مجلس پیش رو است، نباید رفتارها به گونه‌ای باشد که مردم را منزجر کند. توسل به پلمب و قطع آب و برق در این شرایط کار درست و پسندیده‌ای نیست به ویژه اینکه مراتب قانونی نیز به درستی انجام نمی‌شود.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: مسوولان گزارشی درباره افزایش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از رانندگی در سطح اهواز ارائه داده‌اند. قطعا علل و عوامل مختلفی در این امر دخیل بوده است که باید مورد بررسی و واکاوی قرار بگیرد.

فلسفی بیان کرد: قطعا سرعت بالا در مسیرهایی مانند خیابان مدرس و پل شهید کجباف بی‌تاثیر نبوده است و نصب دوربین‌های کنترل سرعت می‌تواند این مشکل را حل کند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: این مساله حفظ جان مردم است که باید همه روی آن حساس باشیم. شهرداری تنها در این زمینه پاسخگو نیست و هیچکس نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد و حتی می‌تواند جنبه جرم داشته باشد. مسوولان استان باید اعتبارات مناسبی در اختیار شهرداری قرار دهند تا شهرداری بتواند به سرعت اقدامات لازم را انجام دهد. 

فلسفی همچنین از شهرداری اهواز بابت تصمیم برخورد با عرضه‌کنندگان قلیان به ویژه در پارک‌ها تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این کار با جدیت استمرار یابد.

مرجع: ایسنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید