امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دکتر مهرداد شریفی معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان

 معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان از ارایه خدمات بهداشتی در ۸۸۰ مرکز و واحد بهداشتی تابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد.

 به گزارش حبیب خبر، دکترمهرداد شریفی گفت: به منظور تقویت نظام شبکه های بهداشت مطابق با نیازهای خدمات سلامت و افزایش دسترسی مردم به این خدمات به طور متوسط به ازای هر۸- ۵ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی یک مرکز روستایی و به ازای هر ۱۰۰۰-۵۰۰ نفر یک خانه بهداشت  و به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت در مناطق شهری یک مرکز شهری و به ازای هر۱۲هزار نفریک پایگاه بهداشتی در نظر گرفته شده است.

 او افزود:  در حال حاضر جمعاً تعداد ۸۶ مرکز روستایی و ۱۳۰ مرکز شهری و شهری روستایی با واحدهای زیر مجموعه شامل ۶۴۱ خانه بهداشت ۸۰ پایگاه سلامت شهری ۱۱ پایگاه سلامت روستایی ۸ مرکز مشاوره با مراقبت بیماری های رفتاری ۵ پایگاه مراقبت مرزی و ۸ واحد تسهیلات زایمانی در شهرستان های تابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فعال هستند.

 معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان گفت: با ارایه خدمات سلامت مناسب شاهد توسعه پیشگیری سطح یک ازبیماری ها،گسترش عدالت در سلامت، افزایش پاسخ گویی به سلامت مردم با استفاده از ارتقای تکنولوژی های مناسب در بهداشت، ارتقای سیستم ارجاع بیماران، ارتقای سطح سلامت، افزایش طول عمر و امید به زندگی در جامعه هستیم.

 دکتر شریفی در ادامه با قدردانی از حمایت های همه جانبه ریاست و هیات رییسه دانشگاه و معاون بهداشت خاطر نشان کرد: خدمات بهداشتی لازم بر اساس بسته های خدمتی به کلیه گروه‌های سنی فعال ارایه می‌شود و به تناسب آن موجب ارتقای کیفیت سلامت در گروه های هدف و به تبع افزایش رضایت مندی در گیرندگان خدمت خواهد شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید