امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

صادق خلیلیان

 صادق خلیلیان، استاندار خوزستان گفت: دولت ها می آیند و می روند اما نهایت همین وضعیتی است که می بینیم. خوزستان روی نفت نشسته است و مردم آن در بدبختی زندگی می کنند.

 

 به گزارش ایسنا، صادق خلیلیان در نشست بررسی پروژه های فاضلاب و دفع آب های سطحی که امروز ۲۰ شهریورماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه دولت و مقام معظم رهبری پشت خوزستان ایستاده اند، اظهار کرد: باید دید مشکل خوزستان چه چیزی است که مسایل استان حل نمی شود.

 

 وی افزود: خانواده های ما نمی توانند اینجا زندگی کنند و واقعا باید کاری برای فاضلاب اهواز انجام داد.

 

 استاندار خوزستان گفت: سال های زیادی است که وضعیت فاضلاب اهواز به این شکل است. اگر قدرت قاهره وجود داشت، کل مسوولان را می گذاشتند تا درون همین خیابان ها زندگی کنند و خانه های مسوولان را به مردم می دادند.

 

خلیلیان عنوان کرد: اگر قرار باشد به کسی حقوق ندهند، عده ای بدبخت بیچاره حقوق دریافت نمی کنند و مدیران سر موعد حقوق خود را می گیرند. اگر قرار باشد کسی در بدترین محل زندگی کند، عده ای بدبخت و بیچاره هستند که در شرایط بد زندگی می کنند و مسولان در بهترین محل ها زندگی می کنند.

 

وی افزود: دولت ها می آیند و می روند اما نهایت همین وضعیتی است که می بینیم. خوزستان روی نفت نشسته است و مردم آن در بدبختی زندگی می کنند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای حل مشکل فاضلاب اهواز باید عملیاتی اقدام کرد، گفت: تا زمانی که اقدامات و جلسات عملیاتی نباشند، مشکلات شهر اهواز حل نخواهد شد. باید گیر کارها را پیدا و حل کنیم.

 

خلیلیان ادامه داد: اگر جای نماینده های شهر اهواز بودم، در ورودی شهر اهواز می ایستادم و به مسوولان شهر اهواز اجازه ورود نمی دادم. نمی شود به این شکل ادامه داد زیرا ته این خط، بن بست است.

 

وی با بیان اینکه مسوولان در استان زحمت می کشند اما باید خروجی کار مسوولان را مردم ببینند، افزود: باید راه حلی برای بن بست هایی که مردم در آن گرفتار شده اند پیدا و مشکلات را حل کنیم.

 

استاندار خوزستان گفت: باید بر روی اقتصاد استان کار شود. مسایل امنیتی، سیاسی و... به اقتصاد ارتباط دارند و در این زمینه باید مشکل اقتصاد و بیکاری مردم خوزستان را حل کنیم.

 

خلیلیان عنوان کرد: اگر مشکل اقتصاد و بیکاری در خوزستان حل شود و شهرهای استان توسعه پیدا کنند، قطعا نیازی به زندان اضافه نیست.

 

وی افزود: برای حل مشکل فاضلاب اهواز پیش از آغاز بارندگی ها دو ماه وقت باقی مانده است و باید یک کار عملیاتی در این زمینه انجام شود. در این زمینه از برنامه بلند مدت حل مشکل فاضلاب هم نباید غافل شد و باید به صورت همزمان این برنامه را نیز پیش ببریم.

 

علی حمید: استاندار خوزستان خوب حرف می زند و حرف هایش هم قشنگ است و دل نشین؛ اما نگارنده اگر جای نماینده های اهواز بودم اول خود استاندار را به اهواز راه نمی دادم! 

 

چون او هم تا پیش از پوشیدن پیراهن استانداری جزو مسوولان بود؛ به ویژه در دولت احمدی نژاد بر صندلی وزارت کشاورزی نشسته بود.

 

به راستی چرا خود استاندار نمی گوید: برای خوزستان تا پیش گرفتن مسوولیت استانداری چه کرده است؟ مگر نه این که  اهوازی و کلن خوزستانی است و باید از چم و خم استانش خبر داشته باشد؟

 

جه قدر دلش به حال استان و همشهریان و هم ولایتی هایش در طول چهار دهه گذشته سوخته است و برای برای چند روز و چند هفته و چند ماه به خوزستان آمد تا همراه و همدرد مردم باشد؟

 

آیا از او یا از مسوولان خارج از استان نشین قابل پذیرش هست که بعد از گرفتن مسوولیت در خوزستان بیایند و شعارهای دهان پرکن و دلگرم کننده و انتقادی بیان کنند؛ انگار نه انگار که همین امروز این شعارها را از میان مسایل و مشکل های خوزستان کشف کرده اند!

 

آقای استاندار خوزستان! نه شعارهای انتقادی تان نه به گوش مسوولان پایتخت نشین می رود و نه آبی از بیان آن ها برای مردم خوزستان گرم می شود!

 

لطفن به جای سردادن جمله های انتقادی که انگاری از هیچ چیز خوزستان خبر نداشته اید و در این چند روزی که مسوولیت گرفته اید از وضعیت نابه سامان اهواز و دیگر شهرهای استان خبردار شده اید که این چنین زبان به انتقاد گشوده اید!

 

غلامرضا شریعتی استاندار اسبق خوزستان نیز بعد از گرفتن مسوولیت، مدت پنج سال مثل یک خبرنگار منتقد از وضعیت استان انتقاد کرد؛ انگار نه انگار که او سکان استانداری را در دست دارد و خبرنگار نیست!

 

جناب استاندار! بیان حرف های تکراری درباره مسایل، مشاکل و معاضل خوزستان دیگر به گوش خوزستانی ها نمی رود؛ چرا که خودشان بهتر از مسوولان می توانند در این باره سخن بگویند اما چون می دانند حرف های شان فقط به گوش باد خواهد رفت خودشان را خسته نمی کنند!

 

از شما خواهش می کنیم به مصداق ضرب المثل" کم گوی و گزیده گوی چون دُر..." فقط از کارهای انجام شده بگویید و از کارهایی که دیگران باید انجام می دادند ولی به هر عللی انجام ندادند یا نتوانستند، سخن نگویید که بازگشت به گذشته جز اتلاف وقت ثمر دیگری ندارد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (2)

  • مزبان پور

    یکشنبه 21 شهریور 1400 - یکشنبه, سپتامبر 12 2021 2:00:22am

    جناب آقای خلیلیان استاندار محترم استان خوزستان طی تصدی پست استانداری خوزستان عملکرد مدیران به پای دولت و نماینده آن شخص شما لحاظ می گردد پس شما از پذیرش و تقبل مدیران رانتی و سفارشی خودداری و ممانعت کنید و تیم کاری خود را بر اساس شایسته سالاری انتخاب و به کار گیرید و چنانچه نمایندگان مجلس سعی در تزریق و تحمیل مدیران ناکارآمد کنند شفاف سازی کنید که مردم خوزستان و تمام فعالان نسبت به این مساله ازشما پشتیبانی و حمایت خواهند کرد.
    راجع تمام مشکلات استان موضوع بیکاری پتبعیض مقدم تر است و چنانچه به این دو مورد و به خصوص بحث بیکاری پرداخته شود بقیه مشکالات از قبیل امنیت خود به خود رفع خواهد شد چرا که بیکاری و به اتفاق نظر تمام متفکران ازآن به عنوان بمب تنظیم شده(القنبلة الموقوتة) ياد مي كنند

  • محمد جعفرزاده حریسی

    یکشنبه 21 شهریور 1400 - یکشنبه, سپتامبر 12 2021 2:23:35am

    باسلام و احترام خدمت استاندار محترم..
    پیشنهاد میگردد در انتخاب های مدیران دقت نظر کافی را داشته باشید و برای نجات خوزستان از تمامی ظرفیت‌های موجود فارغ از هرگونه طیف بندی سیاسی استفاده بفرمایید.ضمنا پیشنهاد میگردد یک سایت راه اندازی و رزومه افرادی که تمایل به خدمت دارند را جمع آوری و ازبین آنها مدیران آینده استان را انتخاب فرمایید....