امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

آغاز رهاسازی آب از سد کرخه/ زندگی حیوانات در خطر جدی است

 

"به دنبال انتشار تصاویر مرگ ماهی‌ها و آسیب به گاومیش‌ها در پایین‌دست رودخانه کرخه، مسوولان تصمیم به رهاسازی آب سد کرخه گرفتند." یعنی این که این بیت از شعر حضرت سعدی:" علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد/ دریغ سود ندارد چو رفت کار از دست..."- که به صورت ضرب المثل هم درآمده است- یعنی کشک! چرا که مسوولان استان ما و نیز کشوری همیشه که نه، ولی بیشتر مواقع علاج واقعه را نه تنها بعد از وقوع می کنند! و آب از آب تکان نمی خورد که مردم هم از آنها بابت تدابیر به کار گرفته(!) تشکر و قدردانی هم می کنند...

 

به گزارش حبیب خبر به نقل از خبرنگار مهر، چند روز اخیر تصاویر دل‌خراشی از مرگ ماهی‌ها و حیوانات و آسیب‌های جدی گاومیش‌ها در پایین‌دست رودخانه کرخه و تالاب هور العظیم در شبکه‌های اجتماعی خوزستان منتشر شد که همه این مشکلات به دلیل نبود آب صورت گرفته است.

 

در همین زمینه نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: «رهاسازی آب از سد کرخه به سمت تالاب هور العظیم آغاز شده است».

 

محمد کعب عمیر در این توئیت نوشت: «پس از بازدید میدانی از سد کرخه و با رایزنی و پیگیری در سطح استانی و ملی، پیرامون رهاسازی آب در رودخانه کرخه برای تأمین حق آبه هور العظیم، محیط زیست کشاورزی و آب آشامیدنی به مناطق پایین‌دست عملیات رهاسازی با حجم بیش از ۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه انجام شده است».

 

وی افزود: «تا ساعاتی دیگر آب به مناطق هدف خواهد رسید».

در صورت تداوم این وضعیت و کمبود و نبود آب در پایین‌دست رودخانه کرخه، باید شاهد فاجعه زیست محیطی، مرگ ماهیان و حیوانات به ویژه گاومیش‌ها، خسارت به احشام و کشاورزی مردم و برخاستن مجدد گرد و خاک‌های شدید به دلیل خشک شدن بستر تالاب هور العظیم باشیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید