امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

۱۴۵ صادرکننده خوزستانی پیمان‌سپاری ارزی نکرده‌اند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه ۱۴۵ صادرکننده خوزستانی پیمان‌سپاری ارزی را انجام نداده‌اند، از انجام رایزنی برای ارائه فرصت به این صادرکنندگان به منظور تمدید زمان برگشت ارز خبر داد.

به گزارش حبیب خبر، "امیرحسین نظری" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۱۴۵ صادرکننده و فعال اقتصادی استان خوزستان که پیمان‌سپاری ارزی را انجام نداده‌اند، برای بررسی و رسیدگی مسائل مربوطه، به سازمان صمت خوزستان معرفی شده‌اند.

وی افزود: در حال بررسی پرونده‌ها و مسائل این صادرکنندگان هستیم تا هرچه سریع‌تر مسائل مطرح‌شده در چارچوب قانون حل شوند. برای رسیدگی به این موضوع، کمیته پایش در سازمان صمت خوزستان ایجاد شده است تا صادرکنندگانی که به تعهد خود عمل نکرده‌اند، شناسایی شوند.

نظری عنوان کرد: بر اساس قانون، صادرکنندگان تا چهار ماه پس از صادرات مهلت دارند ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند و در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی شناسایی می‌شوند و مبلغ ارز را باید پرداخت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه صادرکنندگان از خدمات کشور برای فعالیت‌های اقتصادی خود استفاده می‌کنند، باید سرمایه حاصل از این فعالیت‌های اقتصادی و صادراتی را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند و عدم پیمان‌سپاری ارزی آن‌ها، برخلاف قانون است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه صادرکنندگانی که برگشت ارز به کشور نداشته باشند از سامانه تجارت حذف خواهند شد و کارت بازرگانی آن‌ها باطل می‌شود، گفت: در تلاش هستیم با انجام رایزنی‌هایی، فرصتی برای تمدید زمان برگشت ارز این ۱۴۵ صادرکننده معرفی‌شده به سازمان صمت خوزستان فراهم کنیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید