امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

مدیر کل تأمین اجتماعی استان اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ هزار مستمری بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی خوزستان هستند.

به گزارش وب سایت حبیب خبر، "سید محمد مرعشی" با تشریح جزییات طرح بازنشستگی غیرحضوری بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر در استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و بالغ بر ۵۰۸ هزار نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی از خدمات و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی بهره مند شده اند.

او از فراهم شدن امکان ارایه درخواست بازنشستگی عادی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: با هدف کاهش مراجعات غیرضروری، افزایش رضایت مندی مخاطبان و توسعه خدمات غیرحضوری امکان ارایه درخواست بازنشستگی عادی در سامانه خدمات غیرحضوری فراهم شد.

مرعشی اظهار کرد: از اردی بهشت سال جاری امکان ارایه درخواست بازنشستگی عادی در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir ایجاد شده و بیمه شدگان می توانند با ورود به سامانه با کد کاربری و رمز عبور مختص خودشان و از طریق گزینه درخواست بازنشستگی نسبت به تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست اقدام کنند.

وی افزود: چنانچه درخواست بازنشستگی خارج از وقت اداره یا ایام تعطیلات توسط بیمه شده ارسال شود ثبت درخواست در سیستم شعبه تأمین اجتماعی در نخستین روز کاری مورد بررسی قرار می گیرد و به محض اعلام سابقه از سوی نامنویسی و حساب های انفرادی مراحل بعدی انجام فرآیند بازنشستگی به متقاضی اطلاع رسانی می شود؛ بنابراین از بیمه شدگان محترم درخواست می شود پس از ارسال درخواست بازنشستگی غیرحضوری تا اطلاع رسانی بعدی به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه نکنند و منتظر تماس سازمان تأمین اجتماعی باشند.

مرعشی تاکید کرد: اخذ و کنترل اصل شناسنامه بیمه شده و امضای فرم درخواست بازنشستگی به منظور احراز هویت وی در مراجعات بعدی الزامی است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید