امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

۸ نکته که همه فراموش می‌کنند در تلفن هوشمند خود رعایت کنند

 

استفاده مداوم از تلفن هوشمند، جمع‌آوری اطلاعات و فایل‌های بسیاری را به همراه دارد که از راه‌های ارتباطی مختلفی انجام می‌شود.

 

به گزارش حبیب خبر، بنابر اعلام تلکام، همواره ممکن است به این فکر کنید که "چگونه می‌توانم تلفن هوشمندم را ایمن نگه دارم؟"

کافی است این مقاله را بخوانید و ۸ نکته مهمی که به شما می‌گوییم را اجرا کنید تا از حریم خصوصی و تلفن هوشمندتان محافظت کنید.

 

استفاده از رمز عبور برای قفل دستگاه

اولین سپر امنیتی که از تلفن شما حفاظت می‌کند، رمز عبور برای قفل دستگاه شما است. بدون این سپر امنیتی، هر کسی می‌تواند تلفن شما را در دست بگیرد و به برنامه‌ها، اطلاعات و فایل‌های دسترسی پیدا کند.

در حال حاضر دستگاه‌هایی وجود دارند که شما با تنظیم اثر انگشت، شناسه چهره و مکان‌های امن می‌توانید قفل دستگاه تان را باز کنید.

 

اجتناب از لینک‌های مشکوک

مانند دوک نخ‌ریسی آغشته به زهر داستان زیبای خفته، لینک‌ها جذاب اما مسموم هستند. هر لینکی که در ایمیل یا پیام متنی دریافت می‌کنید را مورد بررسی قرار دهید و مشکوک باشید. اگر فرستنده را نمی‌شناسید حتی به کلیک کردن روی لینک فکر هم نکنید و اگر فرستنده را می‌شناسید، از صحت لینک مطمئن شوید که مشکلی نداشته باشد.
حساب‌های ایمیل، پیامک و پیام‌های متنی که وانمود می‌کنند از طرف شخص یا نهادی معتبر هستند، یک ترفند رایج جنایت سایبری است.

 

به‌روزرسانی مرتب نرم افزارها

به‌روزرسانی‌هایی که برای دستگاهتان منتشر می‌شود را سریع دانلود و نصب کنید. معمولا این به روزرسانی‌ها مشکلات امنیتی، وصله‌های آسیب‌پذیری و سایر تعمیرات لازم را خواهد داشت.

 

رمزهای عبور منحصر به فرد

از یک گذرواژه برای تمام اکانت‌هایتان استفاده نکنید. زمانی‌که مجرمان سایبری و هکرها گذرواژه یکی از حساب‌های کاربریتان را پیدا می‌کنند، آن رمز را برای سایر حساب‌های کاربری شما استفاده می‌کنند و در این صورت تمام اطلاعات و اکانت‌های خود ار از دست می‌دهید.

بهترین راه حل استفاده از کلمات، اعداد و نشان‌ها با هم به صورت ترکیبی است که البته پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را به دور از فضای اینترنت و دستگاه‌های متصل به آن ذخیره یا یادداشت کنید.

 

دانلود برنامه‌ها از فروشگاه‌های معتبر

برای حفظ امنیت برنامه‌هایی که در گوشی هوشمند دارید، آن‌ها را از فروشگاه‌های رسمی دستگاهتان فقط دانلود کنید. اگر آیفون یا آیپد دارید از اپل اپ استور و اگر سامسونگ، شیائومی، هوآوی یا سایر برندهای سازگار با اندروید را استفاده می‌کنید، از گوگل پلی برنامه‌ها را دانلود کنید.

برای سودجویان و توسعه دهندگان بدافزارها بسیار رایج است که برنامه‌های مخرب جعلی ایجاد کنند و آن‌ها را در سایت‌ها به امید دانلود افراد ساده لوح قرار دهند. بنابراین برای حفظ امنیت از فروشگاه‌های رسمی برای دانلود برنامه‌ها استفاده کنید.

 

پشتیبان‌گیری از اطلاعات در فضای ابری

اگر به صورت منظم از اطلاعات مهمی که در تلفن هوشمندتان دارید پشتیبان‌گیری (بک‌آپ) کنید، از بسیاری اتفاقات و دردسرهای ممکن جلوگیری خواهید کرد. به این ترتیب بهتر است جهت از دست ندادن اطلاعات و فایل‌های مهم، در صورت گم شدن یا سرقت تلفن هوشمندتان یک نسخه پشتیبان از آن‌ها در فضاهای ابری شناخته شده مانند دراپ باکس، گوگل درایو یا فضای ابری سیستم عامل ios داشته باشید.

پاک کردن تلفن از راه دور

اگر تلفن هوشمند شما دزدیده یا گم شده است، می‌توانید تمام اطلاعات شخصی خودتان را از راه دور، از حافظه پاک کنید و نگران از دست دادن آن‌ها نباشید. برای دستگاه‌های با سیستم عامل اندروید Find my phone گوگل و برای ios از Find my iphone می‌توانید استفاده کنید؛ این دو برنامه از امنیت بالایی برخوردارند و استفاده از آن‌ها شما را گیج نخواهد کرد.

 

استفاده از برنامه امنیتی

قدم آخری که برای ایمن نگه داشتن گوشی هوشمندتان باید بردارید، نصب و استفاده از برنامه‌های امنیتی قوی است. برنامه‌های امنیتی به طور مداوم در پس زمینه دستگاه شما فعالیت دارد، برنامه‌ها و فایل‌های شما را بررسی می‌کند تا مشکل امنیتی نداشته باشد و از ورود ناگهانی برنامه‌ها، لینک‌ها و فایل‌های ناشناخته ویروسی جلوگیری می‌کند.

 

یکی از بزرگترین و قدرتمندترین موتورهای امنیتی در جهان Avast Mobile Security است که از صدها میلیون کاربر در شبکه جهانی محافظت می‌کند. برنامه‌های امنیتی دیگری هم وجود دارند که شناخته شده‌اند و از عملکرد بالایی برخوردار هستند؛ کافی است کمی جستجو و بررسی کنید تا بهترین برنامه را برای دستگاهتان پیدا کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید