امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 یک مصیبت دیگر برای استقلال در لیگ ۲۲

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که با وضعیت موجود، استقلال هرگز قادر به رعایت سقف بودجه ۳۰۰ میلیاردی سازمان لیگ نخواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، تیک تاک ساعت برای استقلال و بازیکنان این تیم به صدا درآمده و آن‌ها در شرایطی باید ده روز دیگر اولین بازی خود در فصل جدید را برگزار کنند که اوضاع اصلاً برای این تیم خوب پیش نمی‌رود.

علاوه بر مسائل حاشیه‌ای که پیرامون تیم به وجود آمده، مدیران تیم با معضل بزرگی برای ثبت قراردادها روبه‌رو شده‌اند.

پس از پایان لیگ قبل، جلسه‌ای با حضور مقامات فوتبال و مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی برگزار شد که خروجی آن، یک دستورالعمل ۳۰ بندی از سوی مسئولان ارشد فدراسیون و سازمان لیگ تنظیم شد که همه باشگاه‌ها و بازیکنان و مربیان ملزم به رعایت آن‌ها در قرارداد خود هستند.

طبق این دستورالعمل، استقلال باید برای فصل پیش رو، در نهایت ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کند.

 ۲۵۰ میلیارد تومان به‌مانند تمام باشگاه‌ها و ۵۰ میلیارد دیگر به‌خاطر حضور در رتبه اول تا چهارم فصل قبل که این مساله به یک بحران بزرگ برای آبی‌پوشان تبدیل شده؛ چراکه قطعاً قراردادهای امسال آبی‌ها بسیار بیشتر از مبلغی خواهد بود که سازمان لیگ به‌عنوان سقف بودجه این تیم تعیین کرده است.

پیگیری‌های خبرنگار "ورزش سه" نشان می‌دهد که تعهدات باشگاه استقلال برای بازیکنانی که از فصل قبل در جمع آبی‌ها حضور داشته و امسال نیز در خدمت تیم خواهند بود، رقم ۲۲۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

 این یعنی این‌که استقلال برای فصل جدید تنها تا سقف ۸۰ میلیارد تومان دیگر مجاز است که به جمع قراردادهایش اضافه کند.

مساله‌ای که با توجه به خریدهای جدید استقلال، نشان می‌دهد که به‌طور قطع رعایت نخواهد شد. آبی‌ها برای کادر فنی جدید، بازیکنان تازه به خدمت گرفته‌ای مانند مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، محمدرضا خالدآبادی، آریا برزگر، دیگر عوامل تیم مانند کادر رسانه‌ای، تدارکات، ماساژور، عکاس، سرپرست و... به‌طور حتم هزینه‌ای بیشتر از ۸۰ میلیارد تومان خواهند داشت.

علاوه بر این، استقلال به‌دنبال جذب چند بازیکن خارجی جدید است و دستیاران اسپانیایی نکونام نیز به‌زودی وارد ایران می‌شوند. مسلماً این موضوع نشان می‌دهد که با شرایط فعلی، آبی‌ها قادر به رعایت سقف بودجه تعیین‌شده ۳۰۰ میلیاردی نخواهند بود و هزینه این فصل تیم بسیار بیشتر از رقم مذکور است.

با مستقر شدن سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و نظارت بر روند عقد قراردادهای تیم‌های لیگ برتری، استقلال قادر به صرف هزینه‌ای بیشتر از مبلغ تعیین‌شده نخواهد بود.

در نتیجه، مدیران باشگاه چاره‌ای جز کاهش رقم قراردادهای بازیکنان خود ندارند تا مجوز ثبت قرارداد و حضور آن‌ها در مسابقات داده شود.

 این یک بحران بزرگی است که پیش روی علی خطیر و دیگر مدیران باشگاه قرار گرفته و مشخص نیست که آن‌ها برای رهایی از این موضوع، چه فکری در سر دارند.

به‌عنوان نتیجه‌گیری پایانی باید گفت که وضعیت استقلال و ناتوانی این تیم در رعایت قوانین جدید سازمان لیگ واضح است؛ ولی این در شرایطی است که از سوی هواداران فوتبال صداقت سایر تیم‌ها برای رعایت سقف قرارداد، زیر سؤال رفته است.

 کما این‌که با محاسباتی سرانگشتی می‌توان پی برد که اغلب تیم‌ها قانون سقف بودجه را رعایت نمی‌کنند و با برخی ابتکارات، سقف قراردادهای تعیین‌شده را دور می‌زنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید