امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 
فولاد ۴- نفت‌ ام‌آی‌اس ۱: پرواز پولادین با قالیچه سلیمان!

 

فولاد خوزستان با ۴ گلی که وارد دروازه نفت مسجد سلیمان کرد یک برد شیرین را رقم زد و بار دیگر شاگردان مهاجری یک شکست تلخ را در ورزشگاه خانگی شان تجربه کردند.

 

به گزارش حبیب خبر از "ورزش سه" پر گل ترین دیدار امروز لیگ برتر در مسجدسلیمان بود. مسابقه‌ای که پنالتی داشت، در آن گل به خودی دیدیم و دو اخراج سهم میزبان شد.

 

فولادی‌ها که برای پایان دادن به بحرانی که در آن گیر افتاده بودند در زمین مسابقه حاضر شدند، خیلی زود و در ثانیه 30 با اشتباه مدافع نفت صاحب یک ضربه پنالتی شدند که موسی کولیبالی با شوتی عالی به زیر طاق دروازه، قرمزپوشان را پیش انداخت و این نتیجه تا پایان نیمه اول باقی ماند.

 

با شروع نیمه دوم، باز هم اشتباه مدافع نفتی‌ها برای رضا مهاجری گران تمام شد؛ چرا که علاوه بر اخراج بازیکن، پنالتی دوم هم به نفع فولاد اعلام گردید و عبدالله‌‍زاده با گل  کردن آن فاصله را بیشتر کرد.

 

در ادامه میزبان برای جبران نتیجه بازی کرد و رو به استفاده از توپ‌های هوایی آورد که همین امر باعث شد در یکی از موقعیت‌ها شاه طاهری به اشتباه دروازه خودی را باز کند و فاصله را به حداقل برساند.

 

فولادی‌ها که هیچ دوست نداشتند، برد ارزشمند خود را به راحتی از دست دهند در ادامه بازی را هجومی دنبال کردند و توسط ساسان انصاری و موسی کولیبالی به گل سوم و چهارم رسیدند تا سرانجام طلسم نحس خود را شکسته و برد مهمی را به دست آورند. 

 

شاگردان جواد نکونام با این 3 امتیاز، 15 امتیازی شدند و به رده نهم جدول رسیدند و نفت مسجدسلیمان نیز با توجه به برد صنعت نفت آبادان به قعر جدول سقوط کرد و حالا تنها 9 امتیاز اندوخته دارد.

 

هفته دوازدهم لیگ برتر؛ دوشنبه ۱۴۰۱/۹/۲۸ 

 

ورزشگاه: شهید بهنام محمدی 

داور:علی صفایی

کمک‌ها: محمد علی پورتقی، محسن بابایی، حسین زمانی

ناظر: البرز حاجی‌پور

 

🟨 کارت زرد: 

سینا شاه عباسی(۴۸)- احمد عبدالله زاده(۸۴) از فولاد

 

🟥 کارت قرمز: 

علی عبدالله زاده(۶۱) از نفت مسجدسلیمان

 

نفت مسجد سلیمان:

سعید جلالی‌راد،علیرضا دغاغله، عقیل کعبی، علی عبدالله‌زاده، مسلم مجدمی(۸۰- مجتبی مقتدایی)، میثم نقی زاده، امیرحسین کریمی، اسماعیل بابایی(۸۸- علی کیانی فر)، ساماننریمان جهان(۸۰- محمد خرم الحسینی)، پیمان رنجبری(۸۸- آریا برزگر)، پیمان میری(۶۶- رضا دهقانی)

سرمربی: رضا مهاجری

 

فولاد خوزستان:

کریستوفر کنت،موسی کولیبالی، عارف آغاسی، مهدی شیری، سینا شاه‌عباسی(۶۹- سعید آقایی)، محمد آبشک(۳۴احمد عبدالله زاده)، حمید بوحمدان، ساسان انصاری، علیرضا کوشکی، احسان پهلوان، علی قربانی(۷۴- محمدرضا غبیشاوی)

سرمربی: جواد نکونام

 

⚽️ شرح گل

فولاد خوزستان یک - نفت مسجد سلیمان صفر( دقیقه ۲): در حالی که 30 ثانیه از بازی گذشته است، علی صفایی پس از برخورد توپ به دست عقیل کعبی نقطه پنالتی را نشان داد. موسی کولیبالی، مدافع با تجربه فولاد نیز با ضربه‌ای عالی، طاق دروازه نفت را فرو ریخت تا گل اول اینگونه به دست آید.

 

فولاد ۲- نفت مسجد سلیمان صفر(۶۳): علی عبدالله‌زاده، مدافع نفت پس از تعللی که در دفع توپ داشت، با توپ ربایی علی قربانی مواجه شد و به ناچار روی مهاجم فولاد خطا کرد. خطایی که علاوه بر اهدا پنالتی به فولاد، باعث اخراج این بازیکن و علاوه بر آن یکی از اعضای کادر فنی نفت شد. در ادامه احمد عبدالله‌زاده گل دوم را برای فولاد به ثمر رساند.

 

فولاد خوزستان ۲- نفت مسجد سلیمان یک( دقیقه ۶۸): نفتی‌ها با اشتباه سینا شاه طاهری و گل بخودی بازیکن فولاد به گل اول رسیدند. گلی که با خروج اشتباه کنت و ضربه سر مدافع به دست آمد.

 

فولاد خوزستان ۳_ نفت مسجد سلیمان یک(۷۹): ارسال سعید آقایی از سمت چپ به محوطه جریمه، ساسان انصاری را در موقعیتی قرار داد تا با ضربه‌ای تکنیکی و تماشایی گل سوم فولاد را وارد دروازه نفت کند.

فولاد خوزستان چهار- نفت مسجد سلیمان یک( دقیقه ۵+۹۰): احمد عبدالله‌زاده از سمت چپ کرنر را به محوطه جریمه ارسال کرد و شوت کولیبالی پس از برخورد به عقیل کعبی وارد دروازه شد تا این مدافع روی دو گل خورده تیمش تاثیر مستقیم داشته باشد.

 

⏱لحظات حساس

دقیقه یک- شوت استثنایی علی قربانی در ثانیه 19 را جلالی راد با واکنشی مناسب برگشت داد. 

دقیقه 44- سید پیمان میری پس از دریبل کنت، از زاویه بسته شوتی را روانه دروازه کرد که توپ را مدافع فولاد از روی خط برگشت داد. 

دقیقه 76- رضا دهقانی پس از نفوذ به محوطه جریمه و دریبل مدافعان فولاد، با شوت زمینی دروازه حریف را تهدید کرد. 

دقیقه 90- شوت از راه دور دهقانی در اختیار کنت قرار گرفت تا آخرین موقعیت نفت اینگونه از دست برود.

 

🥇 بهترین بازیکن: 

موسی کولیبالی مدافع با تجربه فولادی‌ها در این مسابقه دست جواد نکونام را گرفت.

بازیکنی که یک پنالتی را خیلی مطمئن تبدیل به گل کرد و در ثانیه‌های پایانی با ثبت گل چهارم به برد پرگل و با ارزش تیمش مهر تایید زد.

 

📌 اتفاق ویژه:

 به نظر می‎ رسد با این برد، بحران فولاد پایان یابد. تیمی که آخرین پیروزی‌اش در شهریور ماه مقابل سپاهان بود و حالا پس از 7 هفته طعم برد را زیر دهان حس می‌کند.

 

🔴 درحاشیه

*بازی به دلیل آب ندادن زمین با تأخیر شروع شد.

 

* در ثانیه ۲۹ بازی بود که داور حرکت کعبی و برخورد توپ به او را به سود فولاد پنالتی گرفت و نفتی ها از این قضیه شوکه شدند و بدین ترتیب اولین گل بازی در ادامه به ثمر رسید. تا یکی از زود هنگام ترین گل های این فصل رقم بخورد.

 

* محمد آبشک دقایقی را به علت مصدومیت روی زمین بود و بازیکنان نفت توپ را به بیرون زدند تا کادر پزشکی فولاد به این موضوع رسیدگی کند.

 

* در نهایت آبشک به علت مصدومیت های پیاپی به تعویض اجباری فولاد تبدیل شد.

 

* داور بعد از اعلام پنالتی به سود فولاد به رجبی، مربی فولاد کارت زرد و‌ به حمزه حدادی به علت اعتراض کارت قرمز نشان داد.

 

* بعد از اینکه داور خطای پنالتی به سود فولاد گرفت و بازیکن نفت را اخراج کرد لیدرهای نفت به شدت اعتراض کردند.

 

* به علت وقفه ای که بر سر پنالتی رخ داد داور ۸ دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم در نظر گرفت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید