امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

فولاد ۱- گل‌گهر ۲: چه انتقامی گرفت ژنرال!

 گل‌گهر با یک نمایش حساب‌گرانه موفق شد نخستین شکست را در دیدارهای رودرروی دوتیم به فولاد تحمیل کند.

 

 به گزارش حبیب خبر از "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای حساس هفته یازدهم، گل گهر در دیداری جذاب و دیدنی که وقت های تلف شده پر اتفاقی را به خود دید، توانست با نتیجه دو بر یک از سد فولاد عبور کند و به صورت موقت، به رتبه دوم جدول رده بندی برسد.

 

 "در حقیقت فولاد خوزستان در این بازی و در دیگر بازی هایی که شکست خورده یا مساوی کرده به سرمربی خود باخته است.

 کسی که در زمان جوانی بازیکن خوب و پرثمری بود اما در مربیگری و گرفتن بازی از شاگردانش- ناتوان است.

شاگردانی که الحق و انصاف از لحاظ کار فردی از بازیکنان تیم های حاضر در لیگ برتر سرتر هستند ولی در کارگروهی و در بازکردن دروازه حریفان ناتوان اند؛ چرا که شیوه های رسیدن به گل را در مصاف با تیم ها نمی دانند و این سرمربی است که باید این راه را به آن ها نشان دهد اما شوربختانه نکونام از آنجا که یک مربی شش دانگ نیست در بازی از شاگردان اش و رسیدن به نتیجه اغلب عقب مانده است!

در تعجب ام چرا با وجود مربیان زبده ای همچون قلعه نویی و گل محمدی و... "کی روش" برای دستیاری خود این قدر منتظر آمدن نکونام است! نکونامی که در یازده بازی لیگ برتر فقط دوازده امتیاز کسب کرده است!"

 

به هر روی بازی در دقایق ابتدایی بدون خلق موقعیت خاصی دنبال می شد تا بالاخره در دقیقه 20 شوت پاتوسی با دفع فروزان همراه شد و روی ریباند، علی قربانی نتوانست ضربه اش را بزند و توپ او به آسمان زده شد. در دقیقه 34 فروزان روی ضربات قربانی و پاتوسی، دبل سیو تماشایی را انجام داد که البته پیش از آن، خطای هند بازیکنان فولاد انجام شده بود.

 

در دقایق پایانی نیمه نخست، فولاد صاحب دو موقعیت شد. ابتدا ضربه سر کولیبالی را فروزان با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد و سپس گلر سیرجانی ها ضربه سر انصاری را به راحتی مهار کرد. در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

در نیمه دوم گل گهر روی نخستین فرصت جدی خود به گل رسید. پاس دیدنی کی روش استنلی از زمین خودی، رضا شکاری را در موقعیت تک به تک قرار داد و او توانست با ضربه ای چیپ، دروازه کنت را باز کند.

 

در ادامه فولاد برای رسیدن به گل تساوی سراپا حمله شد و همین حملات کار دست تیم نکونام داد و میهمان به گل دوم رسید. در اولین دقیقه از وقت های تلف شده، روی کار دو نفره تبریزی و سهرابیان، مهاجم بلند قامت گل گهر دروازه فولاد را برای بار دوم باز کرد.

 

در دقیقه 94 فولاد توانست یکی از گل های خورده را جبران کند. علیرضا کوشکی با حرکتی انفرادی و از پشت محوطه جریمه، ضربه فنی و زیبایی را روانه دروازه کرد که توپ او به گوشه دروازه رفت تا میزبان به گل نخست بازی دست یابد.

 

در ثانیه های پایانی نیز ضربه یونس شاکری در موقعیتی فوق العاده، از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت تا بازی در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود گل گهر به پایان برسد و تیم امیر قلعه نویی به رتبه دوم صعود کند.

 

 بازی از هفته یازدهم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 

پنج‌شنبه: ۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ؛ ساعت: 19:00 

ورزشگاه: فولاد آره‌نا /  بدون تماشاگر 

گروه داوری: موعود بنیادی فرد / کمک ها: قهرمان نجفی – حامد صفایی ؛ داور چهارم: میثم حیدری / ناظر: محسن قهرمانی

 

🟨کارت زرد:

مهدی شیری(۷۹) از فولاد

بهنام برزای (2)-مسیح زاهدی (49) از گل‌گهر

 

ترکیب فولاد:

کریستوفر کنت – ایوب والی(۷۶- سعید آقایی) – موسی کولیبالی – مهدی شیری (86- مجتبی نجاریان) – سینا شاه عباسی – احمد عبدالله زاده – حمید بوحمدان(۷۶-محمدرضا غبیشاوی) – آیاندا پاتوسی(۷۶- علیرضا کوشکی) – وریا غفوری – ساسان انصاری (86- امین حزباوی) – علی قربانی
سرمربی: جواد نکونام

 

ترکیب گل‌گهر:

محسن فروزان،امیر جعفری (46- علیرضا آرتا)، مسیح زاهدی، آرمین سهرابیان، بهنام برزای (8- مرتضی تبریزی)، امین پورعلی، اریک بایناما (46- وسلی گومز دوس سانتوس)، محمد خدابنده‌لو، مهدی تیکدری، کی‌روش استنلی(۷۸- یونس شاکری)، رضا شکری(۸۳- امین قاسمی‌نژاد)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

⚽️ شرح گل:

فولاد صفر – گل‌گهر یک (دقیقه 62: رضا شکاری): کی روش استنلی از زمین خودی با پاسی زمینی و در عمق، توپ را به رضا شکاری سپرد و این بازیکن با ضربه ای چیپ و دیدنی، توپ را از بالای سر کریستوفر کنت عبور داد تا میهمان در نخستین موقعیت جدی خود به گل برسد.

فولاد صفر – گل‌گهر 2 (دقیقه 90+1: مرتضی تبریزی): روی یک ضد حمله سریع و تند و تیز، بازیکنان گل گهر صاحب موقعیت شدند. تبریزی پشت محوطه جریمه توپ را به آرمین سهرابیان سپرد. او نیز ابتدا مکثی به توپ داد و آن را به دهانه دروازه فرستاد و خود تبریزی آن را با یک بغل پای ساده وارد دروازه کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

فولاد یک – گل‌گهر 2 (دقیقه 90+4: علیرضا کوشکی): ارسال بلند کنت به درون محوطه جریمه، با ضربه سر قربانی همراه شد. در چند رفت و برگشت و ضربات سر بازیکنان 2 تیم، توپ به علیرضا کوشکی رسید. این بازیکن با حرکت در عرض، از محوطه جریمه خارج شد و روی قوس محوطه، با ضربه ای دیدنی توپ را به گوشه دروازه فرستاد و یکی از گل های حریف را جبران کرد.

 

⏱ لحظات حساس:

دقیقه 20: بالاخره اولین موقعیت جدی بازی شکل گرفت. پاس وریا به پاتوسی و حرکت خوب این بازیکن در درون محوطه جریمه، با شوت بازیکن فولاد همراه شد که فروزان توانست با واکنشی دیدنی، توپ را دفع کند. در برگشت، توپ مقابل علی قربانی قرار گرفت ولی ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 34: حرکت خوب شیری از راست و ارسال او به علی قربانی رسید و شوت محکم او را فروزان ابتدا برگشت داد و در ادامه، توپ مقابل آیاندا پاتوسی قرار گرفت که فروزان با دبل سیوی استثنایی، توپ را به بیرون فرستاد که پیش از آن، بنیادی فر خطای هند بازیکن فولاد را اعلام کرده بود.

دقیقه 38: یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه برای فولاد به دست آمد که ضربه پاتوسی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40: یک ارسال از سمت راست، با ضربه سر کولیبالی پیش آمده همراه شد که فروزان با واکنشی دیدنی، توپ را از زیر تیرک دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه 42: روی کرنر ارسالی بازیکنان فولاد و پس از دفع توپ مدافعین میهمان، ساسان انصاری با ضربه ای سر از فاصله دور، دروازه گل گهر را تهدید کرد که فروزان به راحتی توپ را از آن خود کرد.

 

دقیقه 49: ارسال گومز تازه وارد به روی دروازه، با واکنش دیدنی کنت همراه شد و او توپ را به سمت مخالف فرستاد.

دقیقه 60: شوت راه دور پاتوسی از شدت لازم برخوردار نبود و فروزان بدون دردسر توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 68: ارسال خدابنده لو به روی دروازه با ضربه شکاری همراه شد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 80: روی یک ضدحمله سریع، بازیکنان فولاد در شرایط 2 به یک قرار گرفتن و در شرایطی که کوشکی می توانست با یک پاس در عمق، انصاری را در موقعیت تک به تک قرار دهد، به عرض زد و ضربه اش را روانه دروازه کرد که توپ او با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 85: غبیشاوی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه ناامید کننده او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 88: یک ارسال به روی دروازه گل گهر با دخالت باویه همراه شد که فروزان در 2 مرحله توانست توپ را مهار کند.

دقیقه 90+4: بازیکنان گل گهر روی یک ضد حمله دیگر صاحب موقعیت شدند که ضربه بغل پا و دیدنی یونس شاکری با کمترین اختلاف ممکن از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

🔴حاشیه ها:

* به دلیل حضور برخی افراد پشت نیمکت فولاد، این بازی با تأخیر 8 دقیقه ای آغاز شد.

* داوود رفعتی ناظر بازی تا زمانی که وضعیت پشت نیمکت میزبان به شرایط عادی درآمد، اجازه آغاز بازی را نداد.

* بهنام برزای که در دقیقه 2 با یک خطای خشن به روی ساسان انصاری کارت زرد گرفته بود، دچار آسیب دیدگی شد و خیلی زود جایش را به مرتضی تبریزی داد.

 

* در دقیقه 27 یک پرتاب اوت برای گل گهر به دست آمد. تیکدری نژاد که برای پرتاب به نزدیکی های پرچم کرنر رفته بود، حرکتی را خطاب به اندک هواداران فولادی که پشت نیمکت تیمشان نشسته اند، نشان داد که با اعتراض شدید آنها همراه شد. موعود بنیادی فر نیز در این صحنه به بازیکن گل گهر تذکر جدی داد.

* در شرایطی که صحنه قبل بیش از 2 دقیقه زمان بازی را متوقف کرده بود و هنوز تیکدری نژاد پرتاب اوت را انجام نداده بود، در دقیقه 30 کی روش استنلی و ساسان انصاری برخوردی با هم داشتند که بنیادی فر باز هم بازی را متوقف کرد و با هر 2 بازیکن به صحبت پرداخت.

* بین دو نیمه درگیری میان تدارکات فولاد و افرادی که پشت نیمکت این تیم حضور داشتند با مأمورین حاضر در استادیوم رخ داد و گرشاسبی مدیرعامل فولاد برای پادرمیانی جایگاه VIP استادیوم را ترک کرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید