امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دختران خوزستانی شایستگی عضویت در تیم‌ملی شطرنج را دارند / باید بیشتر حمایت شویم

 

 عضو سابق تیم‌ملی با بیان این‌که دختران خوزستانی شایستگی عضویت در تیم‌ملی شطرنج را دارند، گفت: مسیر برای پیشرفت شطرنج‌بازان استان فراهم بوده و اگر حمایت‌ها بیشتر شود، مسیر هموارتر خواهد شد و شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای این رشته خواهیم بود.

 

به گزارش حبیب خبر، راحیل کیانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوش بختانه از همان چند سال پیش که کار را در رشته شطرنج شروع کردیم، شاهد پیشرفت خوبی بودیم و اکنون نیز شرایط به صورتی است که جا برای پیشرفت بیشتر وجود دارد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط به صورتی است که خود هیات شطرنج استان خیلی از مسابقات در حد کشوری را میزبانی می‌کند، موضوعی که در کاهش هزینه بازیکنان و پیشرفت آن‌ها تاثیر بسزایی داشته است.

یکی از پیشرفت‌های دیگر شطرنج‌بازان خوزستان این است که خود استان هر ساله میزبان جام ‌بین‌المللی کارون است و به نظرم این روند جذب می‌تواند ادامه‌دار باشد و اگر به همین صورت پیش برویم، شرایط این رشته در خوزستان بهتر هم خواهد شد.

 

این بانوی مقام‌آور در رشته شطرنج گفت: ‌اکنون خوزستان در حال معرفی بازیکنان نرم‌دار رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به کشور است و در واقع مسیر برای پیشرفت شطرنج‌بازان استان فراهم بوده و اگر حمایت‌ها بیشتر شود، مسیر هموارتر هم خواهد شد و شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای این رشته خواهیم بود.

 

وی درباره شطرنج بانوان استان نیز عنوان کرد: حدود ۱۰ سال پیش یکسری کم‌لطفی‌ها به بخش بانوان می‌شد و توجه به اعزام آقایان خیلی بیشتر بود اما با تمام کم و کاستی‌ها بستری فراهم شد که اسم بانوان شطرنج‌باز خوزستانی نیز باید همیشه در کشور باشد.

به نظرم کم‌کم این کم و کاستی‌ها در حال برطرف شدن است و به نظرم این شایستگی وجود دارد که دختران شطرنج‌باز خوزستانی عضو تیم‌ملی شوند.

خود من هم چند سال پیش به تیم ملی دعوت شدم، آن هم در دورره‌ای که شرایط کمی سخت‌تر بود و اکنون می‌توانیم راحت‌تر به موفقیت برسیم. من معتقدم خوزستانی‌ها می‌توانند در کشور حرف برای گفتن داشته باشند.

 

کیانی با بیان این‌که هیات و اداره‌کل ورزش استان باید کنار هم باشند و باید برای شطرنج خوزستان هدف‌گذاری شود، خاطرنشان کرد: باید از رشته شطرنج حمایت شود و قطعا در بخش بانوان تحول بزرگی رقم خواهد خورد.

 

وی درباره اهدافش برای آینده نیز گفت: مقام‌های کشوری  و استانی مختلفی در کارنامه دارم و به واسطه عملکردم به تیم ملی هم دعوت شدم.

 

سابقه بازی در لیگ برتر کشور و حضور در مسابقات بین‌المللی شطرنج را در کارنامه دارم و به تیم‌ملی دانشجویی هم دعوت شده بودم.

 

 از تمام کسانی که در هیات استان‌ و مدرسه شطرنج پاییز و نیز در این مسیر به من کمک کردند تا در جایگاه فعلی‌ باشم و بتوانم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم، تشکر می‌کنم.

 

امیدوارم مسیر برای پیشرفت من هموارتر شود. برنامه پیش‌روی من عضویت در تیم ملی است و باید بتوانم جایگاه مدنظرم را به دست آورم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید