امروز:
پنجشنبه - 14 تير - 1403
ساعت :

صنعت‌نفت آبادان - سپاهان اصفهان، تقابل طلایی پوشان ایران

 

تیم‌های فوتبال زردپوشان صنعت‌نفت آبادان و سپاهان اصفهان در دیداری حساس، جذاب و غیرقابل پیش‌بینی از هفته بیست و هفتم لیگ برتر جام خلیج‌فارس در اصفهان به مصاف هم می‌روند.

 

به گزارش ایرنا، هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال روز شنبه ۱۹ تیرماه با پنج دیدار پیگیری می‌شود که در دیداری حساس‌، صنعت‌نفت آبادان میهمان سپاهان اصفهان خواهد بود.

 

صنعت‌نفت آبادان که لیگ برتر را پس از تعطیلی با دو پیروزی برابر سایپا و نفت مسجد سلیمان آغاز کرده بود در هفته بیست و ششم برابر میهمانش نساجی مازندران متوقف شد تا شانس برای کسب سهمیه آسیا کاهش یابد اما برابر سپاهان بدنبال کسب امتیاز خواهد بود تا جایگاهش در جدول رده بندی را بهبود بخشد.

 

شاگردان پورموسوی که در نیم فصل دوم بر خلاف نیم فصل اول از روزهای اوج خود فاصله گرفته بودند مجدد به آمادگی لازم دست یافته‌اند و با پیروزی بر سپاهان یکی از مدعیان قهرمانی این شانس را دارند که به رده‌های بالای جدول صعود کنند.

 

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای دو تیم در بازی هفته گذشته یکسان بود، تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته برابر میهمانش نساجی مازندران متوقف شد و در آن سوی میدان نیز تیم سپاهان برابر میزبانش پیکان تهران تن به تساوی یک بر یک داد تا شانس قهرمانی را کمتر از گذشته در دسترس داشته باشد.

 

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در کنار تیم‌های پیکان، تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان از تیم‌های میانه جدول رده‌بندی لیگ برتر است و برای صعود در جدول نیاز مبرم به سه امتیاز بازی سخت خارج از خانه برابر یکی از مدعیان قهرمانی دارد.

 

اما سپاهان اصفهان نیز که فصل یک نواختی را طی کرده و شانس زیادی برای قهرمانی دارد با ۵۳ امتیاز جز در رده دوم جدول پشت سر پرسپولیس ۵۵ امتیازی قرار دارد و برای ماندن در کورس قهرمانی چشم به سه امتیاز بازی برابر زردپوشان آبادانی دارد.

 

دیدار صنعت‌نفت آبادان و سپاهان همواره دیداری جذابی بوده و با توجه به موقعیت دو تیم در جدول حساسیت این دیدار بسیار بالا است و انتظار می‌رود این دیدار یکی از زیباترین بازی‌های این هفته باشد.

 

نقطه قوت دو تیم به خط میانی و وجود هافبک‌های میانی باتجربه است جایی که نفتی‌ها با بودن طالب ریکانی و حکیم نصاری برابر حریفانش وزنه را به سود زردپوشان آبادانی سنگین‌تر کرده اند، در آن سوی میدان هم سپاهان با حضور احسان حاج صفی و امید نورافکن بازیکنان آماده این روزهای سپاهان کمربند میانی خود را محکم کرده است.

 

اما امید مربیان صنعت‌نفت و سپاهان به قدرت گلزنی مهاجمان خود است، جایی که رضا خالقی‌فر و سجاد شهباززاده حضور دارند، دو مهاجمی که روی هوا و زمین خطرناک هستند و برای تمامی خط‌های دفاعی به کابوس تبدیل شده‌اند، خالقی‌فر که این فصل در صنعت نفت احیا شده برای خط دفاعی مستحکم سپاهانی‌ها خطرآفرین خواهد بود و در آن سو نیز شهباززاده بهترین گلزن لیگ بدنبال زدن هجدمین گل فصل خود است.

 

سپاهان اصفهان با ۱۵ برد، هشت تساوی و سه باخت و با ۵۳ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب شانزدهمین پیروزی این فصل خود است تا بیشتر از گذشته به صدر جدول نزدیک شود، زردپوشان اصفهانی نیز ۴۴ گل زده و ۲۲ گل خورده را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

 

در آن سوی میدان نیز صنعت‌نفت آبادان با هشت برد، ۹ تساوی و ۹ باخت در رده دهم جدول رده‌بندی جای گرفته و به دنبال کسب نهمین پیروزی فصل است تا اختلاف خود با تیمهای بالای جدول را کاهش دهد، نفتی‌ها نیز ۲۰ گل زده و ۲۱ گل خورده در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

 

صنعت‌نفت که به روند روزهای خوب خود بازگشته قصد ندارد به سپاهان امتیاز دهد و در تلاش برای ادامه روند پیروزی‌های اخیرش است تا در جدول صعود داشته باشد اما در آن سو نیز سپاهان بدنبال پیروزی برابر میهمان باانگیزه خود است تا با کسب سه امتیاز این دیدار قافله را به پرسپولیس نبازد.

 

سپاهان اصفهان در گلزنی عملکرد قابل قبولی از خود ارایه داده و با زدن ۴۴ گل برترین خط هجومی را به خود اختصاص داده ولی در خط دفاعی نیز با پذیرفتن ۲۲ گل ضعف را احساس می‌کند و مهاجمان زهردار صنعت‌نفت می‌توانند با استفاده از ضعف قلب خط دفاعی این حریف اصفهانی بهترین استفاده را ببرند.

 

در تیم صنعت‌نفت حسن بیت‌سعید، طالب ریکانی و رضا خالقی‌فر به ستاره‌های لیگ برتر تبدیل شده‌اند، تکنیک و سرعت این بازیکنان برای هر خط دفاعی دردسر ساز خواهد بود، سجاد شهباززاده و امید نورافکن نیز ۲ بازیکن سپاهان در این فصل زوج خطرناکی را در ترکیب این تیم تشکیل داده‌اند که از قدرت تمام کنندگی بالایی بهره می‌برند و خط دفاعی صنعت‌نفت روز راحتی برای کنترل کردن آنها نخواهد داشت.

 

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازی برای هر دو تیم شرایط خاص و ویژه‌ای دارد و یکی از زیباترین بازیهای این هفته خواهد بود.

 

طالب ریکانی گفت: در تیم سپاهان بازیکنان بسیار با کیفیت و بزرگی حضور دارند که در هر بازی برای پیروزی به میدان می‌روند ولی در آن سو نیز صنعت‌نفت تشنه پیروزی است.

 

وی افزود: هر تیمی که در این دیدار از موقعیت‌ها بهترین استفاده را ببرد شانس زیادی برای کسب سه امتیاز خواهد داشت.

 

تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و سپاهان اصفهان روز شنبه ۱۹ تیرماه از هفته بیست و هفتم لیگ برتر جام خلیج‌فارس در اصفهان به مصاف هم می‌روند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید