امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 سرپرست فدراسیون فوتبال با تاکید بر ایجاد تیم‌های فوتبال در تمام استان‌های کشور به ویژه استان‌های کمتربرخوردار گفت: در حوزه تیم‌داری بین استان‌ها تبعیض روا شده است.

حیدر بهاروند عصر سه‌شنبه در مجمع سالانه هیات فوتبال این استان و آیین تجلیل از کارد درمان این استان که با اهدای پیراهن تیم ملی فوتبال همراه بود، افزود: گزارش‌ها حاکی از آن است که در استانی سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه فوتبال می‌کنند اما برای استان‌هایی نظیر چهارمحال و بختیاری اعتبار بسیار ناچیزی در نظر گرفته می‌شود که در این خصوص شاهد تبعیض هستیم.

وی، ایجاد تیم‌های فوتبال در استان‌ها را امر ضروری و لازمه رشد و توسعه ورزشی این مناطق دانست و گفت: این روند در استان‌ها شروع شده و تداوم آن نیازمند تصویب طرح در مجلس است.

بهاروند با بیان اینکه هیات‌های فوتبال در برخی استان‌ها بودجه و درآمدی ندارند، تصریح کرد: این چالش ناشی از نبودن تیم‌های حرفه‌ای فوتبال در استان‌ها است که باید در این خصوص اقدامات شایسته‌ای برای رفع تبعیض بین استان‌ها انجام گیرد.

سرپرست فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر در عرصه سیاستگذاری ورزش فوتبال تغییری رخ ندهد این رویه ادامه می‌یابد و تیم‌داری تنها در تعداد اندکی از استان‌ها وجود خواهد داشت.

بهاروند خاطرنشان کرد: استان‌های کمتربرخوردار عایدی از فوتبال ندارند و جوانان مستعد در این استان‌ها یا به طور کلی قید ورزش را می‌زنند و یا به استان‌های دیگر با تمام سختی‌های آن مهاجرت کنند.

وی افزود: تلاش ما این است که در استان‌ها، دست کم یک تیم دسته دومی ایجاد شود تا جوانان با انگیزه و مستعد در این تیم‌ها جذب شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با ارزیابی مثبت از عملکرد هیات فوتبال این استان، اظهار داشت: هیات فوتبال یکی از هیات‌های مطلوب در همگانی کردن فوتبال در استان به شمار می‌رود.

حمید کریمی با اشاره به فعالیت ۵۵ مدرسه فوتبال در استان، تصریح کرد: این هیات موفق‌ترین هیات در بین ۵۱ رشته ورزشی است.

وی افزود: سه کمیته فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی زیرمجموعه این هیات قرار دارند که بخشی از مدال‌های استان از سوی این هیات کسب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ و ۹۷ یک هزار و ۴۰۰ مدال از سوی ورزشکاران استان کسب شد که رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

رییس هیات فوتبال چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: نیمی از ورزشکاران بیمه شده استان در رشته فوتبال فعال هستند.

تهمورث حیدری با تاکید بر حمایت از فوتبال این استان، افزود: فوتبال باید حمایت شود چرا که پتانسیل بالایی در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر حامیان مالی داشته باشیم این ظرفیت در استان وجود دارد که در لیگ برتر و لیگ دست یک صاحب تیم شویم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید