امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

رونمایی از پوستر و لوگوی اولین جشنواره ملی برداشت نیشکر  در خوزستان

بزرگ ترین گردهم آیی ملی صنعت نیشکر در کشت و صنعت حکیم فارابی برگزار شد.

به گزارش حبیب خبر، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار طرح برپایی جشنواره برداشت نیشکر را مطرح و درخواست ثبت ملی کرد که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در تقویم گردشگری کشور ثبت شد.

 آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان ۱۴۰۰) به عنوان محور تبلیغاتی، روز پانزدهم آبان ماه ۱۴۰۰ با حضور مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان و مدیرعامل شرکت توسعه ‌نیشکر و صنایع جانبی در محل هتل نیشکر اهواز برگزار شد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، کشت و صنعت حکیم فارابی را به عنوان میزبان نخستین جشنواره انتخاب کرد.

نخستین نشست هماهنگی این رویداد ملی روز ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ در محل هتل نیشکر برای تعیین مکان برگزاری مراسم، محل برپایی نمایشگاه و جانمایی غرفه ها، با حضور مدیریت روابط عمومی هولدینگ توسعه نیشکر، مدیرعامل شرکت میزبان به عنوان دبیر جشنواره و مدیران شرکت سدادفام توسعه و هتل نیشکر، برگزار شد.

این نشست ها با هدف هماهنگی در هرچه باشکوه تر برگزار شدن این رویداد ملی با حضور مدیران میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان، مدیریت روابط عمومی هولدینگ توسعه نیشکر، مدیرعامل شرکت حکیم فارابی، تورلیدرها (راهنمایان گردشگری) و مسوولان اجرایی جشنواره برگزار شد.

با همراهی و مشارکت و در قالب یک کار تیمی مدیریتی منسجم در مجموعه شرکت فارابی مقدمات و تمهیدات لازم برای هر چه باشکوه برگزار شدن این رویداد ملی آغاز شد.

جشنواره ملی برداشت نیشکر از ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ به میزبانی شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی آغاز شد.

 مراسم افتتاحیه جشنواره با حضور و سخنرانی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل شرکت حکیم فارابی، معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و معاونت ایشان رسما آغاز شد.

 نمایشگاه جانبی جشنواره نیز با حضور ۱۹ غرفه شامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، واحدهای نیشکری و صنایع جانبی، هتل نیشکر و ۹ غرفه مربوط به صنایع دستی شهرستان های اهواز، کارون، باوی، شوش، شوشتر، خرمشهر، شادگان، سازمان های مردم نهاد و غرفه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افتتاح شد که مورد استقبال پرشور علاقه مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

پخش کلیپ های مربوط به فعالیت ها و دستاوردهای شرکت های نیشکری، پخش نماهنگ و کلیپ های گردشگری در سالن محل برگزاری جشنواره از دیگر برنامه های روز نخست بود.

در ادامه از برگزیدگان جشنواره شهد رسانه که توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شده بود تقدیر به عمل آمد.

دومین روز جشنواره با ارائه مقالات پژوهشگران نیشکری  حول موضوع تلفیق صنعت نیشکر و گردشگری بود که  از ایده ها و خلاقیت های خود در این زمینه سخن گفتند.

 چهارده مقاله به دبیرخانه نخستین همایش علمی گردشگری نیشکر در موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر ارسال شده بود که در پایان از مقالات برتر تقدیر شد.

در حاشیه روز دوم جشنواره و بازدید از نمایشگاه، مسوولان اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان و با حضور حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، فقیه ناظر بر امور حلال کشور پروانه کاربرد نشان حلال توسط ایشان به مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی تقدیم شد.

 کشتزارهای نیشکر فارابی در دومین روز جشنواره میزبان نخستین تور عکاسی نیشکر با محوریت عکاسی کشاورزی و با هدف ثبت تصاویر ماندگار از برداشت نیشکر و معرفی پتانسیل های ژئوتوریستی به علاقه مندان با حضور بیش از ۴۰ عکاس بود.

در نخستین ساعات روز پایانی این گردهمایی ملی و در روز جمعه، برای نخستین بار، نخستین تور دوچرخه سواری با حضور ۱۱۰ دوچرخه سوار و هم رکاب با تنی چند از فرزندان خانواده های نیشکری و در مسیری حدود ۱۰ کیلومتر با گذر از میان مزارع نیشکر فارابی تا محل نمایشگاه برگزار شد و در پایان از این دوچرخه سواران توسط مدیرعامل و معاونین شرکت حکیم فارابی با اهدای جوایزی تقدیر شد.

 همزمان با تور دوچرخه سواران و در سوی دیگری از کشتزارهای فارابی، نقاشان خوش ذوق ساعاتی را در مزارع نیشکر به طراحی و نگارگری از مزارع و کارخانه پرداختند و آثار زیبایی را به ثبت رساندند.

خانواده های کارکنان محترم نیشکری نیز در این روز و با حضور گرم خود و بازدید از نمایشگاه، رونق بخش این همایش بودند.

 استقرار ایستگاه های پذیرایی، آبگیری نیشکر برای پذیرایی از شرکت کنندگان و میهمانان و همچنین غرفه پرتاب دارت در جوار نمایشگاه شور و نشاط را در میهمانان و خانواده ها دو چندان کرده بود و مورد استقبال قرار فراوان گرفت.

 نخستین جشنواره ملی برداشت نیشکر که چندی پیش با پیشنهاد شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ثبت ملی رسیده بود از ۲۶ تا ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی برگزار شد.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید