امروز:
يكشنبه - 16 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 ۲۸مین جشنواره بین المللی تیاتر لاله های سرخ فراخوان داد

در آیینی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تیاتر لاله های سرخ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ حبیب خبر، در این آیین- که شماری از مسوولان، معاونان اداره کل فرهنگ، پیشکسوتان و هنرمندان تیاتر خوزستان حضور داشتند- دکتر "مجید منادی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سخنانی با اشاره به ظرفیت های بالای هنری بر لزوم توجه به مقوله هنر نمایش باتوجه به گستره و تعدد فعالیت های نمایشی استان تاکید کرد و  جشنواره تیاتر لاله های سرخ  اندیمشک را  ارزشی و تاثیر گذار در  میان هنرمندان تیاتر کشور نامید.

در ادامه رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در سخنانی گفت: جشنواره بیست و هشتم تیاتر لاله های سرخ برای نخستین بار به صورت بین المللی و در چهار بخش برگزار خواهد شد.

"محمد یاقوت پور" افزود: بخش نخست جشنواره مسابقه نمایشنامه نویسی است که در گستره بین الملل و با اولویت موضوع  جبهه مقاومت برگزار خواهد شد که فراخوان آن به سه زبان ترجمه شده و از طریق درگاه بین الملل مرکز هنرهای نمایشی کشور در خبرگزاری های تیاتری جهان گسترده می‌شود و در اردی بهشت ماه برگزیدگان این بخش اعلام می شوند.

 ۲۸مین جشنواره بین المللی تیاتر لاله های سرخ فراخوان داد

دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تاتر لاله های سرخ بیان کرد: بخش دوم نیز  با هدف پویایی و تشویق جوانان کارگردان اولی با عنوان برنا در اردی بهشت ماه برگزار می‌شود و با هدف  شناسایی و تشویق جوانان مستعد تیاتر خوزستان در گستره استانی برگزار می‌شود و برگزیدگان این بخش به مرحله نهایی جشنواره تیاتر لاله های سرخ- که در آذرماه برگزار خواهد شد- راه پیدا می کنند‌.

یاقوت پور ادامه داد: بخش سوم که بخش تیاتر صحنه ای بین الملل است با دعوت گروه‌‌هایی از کشورهای مختلف برای اجرا در خوزستان- که با موضوع جبهه مقاومت تولید اثر کرده باشند- در آذر ماه و همزمان با بزرگداشت شهدای ۴ آذر  اندیمشک  به صورت میهمان در جشنواره تاتر لاله های سرخ حضور خواهند یافت.

دبیر این جشنواره افزود: بخش چهارم و نهایی جشنواره نیز در آذر ماه و در گستره ملی به صورت رقابتی برگزار خواهد شد. گروه‌های نمایشی که از میان نمایشنامه های منتخب بخش نخست جشنواره به تولید نمایش مبادرت کرده باشند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید