امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

جشنواره ملی تیاتر لاله های سرخ خوزستان بین المللی می شود

در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت شد که جشنواره ملی تیاتر لاله های سرخ خوزستان در بخش های بین المللی برگزار شود.

به گزارش حبیب خبر، رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: جشنواره ملی تاتر لاله های سرخ خوزستان- که در اندیمشک برگزار می‌شود- پس از جشنواره تیاتر فجر با قدمت ترین جشنواره تیاتری کشور است که امسال از ۱۹ تا۲۲ بهمن ماه در شهرستان اندیمشک برگزار خواهد شد.

محمد یاقوت پور افزود: در نشستی باحضور دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد: با توجه به تفاهم نامه همکاری متقابل که میان انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و سندیکای تیاتر عراق بسته شده است- که تا اکنون فقط گروه‌های نمایش عربی و همچنین استادان تیاتری میان ایران و عراق تبادل اجرایی داشته اند- با توجه به اینکه در شهرهای بسیاری در عراق از جمله خانقین، کوت، چم جمال، بغداد و عزیزانی از قوم لر سال هاست در عراق  زندگی می‌کنند و طبق رصد انجام شده با گروه‌های نمایشی  آن ها نیز ارتباط برقرار کرده ایم و با توجه به اینکه بیشتر مردم اندیمشک نیز از قوم عزیز لر هستند در جلسه با وزیر فرهنگ مطرح شد: در جشنواره تیاتر لاله های سرخ  با هدف تبادل فرهنگی میان دوکشور دوست و همسایه ایران و عراق از گروه‌های نمایشی لر زبان عراقی و همچنین چند کشور دیگر همسایه نیز در بخش بین الملل جشنواره تیاتر لاله های سرخ دعوت کنیم که مورد استقبال و تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

جشنواره ملی تیاتر لاله های سرخ خوزستان بین المللی می شود

یاقوت پور در ادامه گفت: با توجه به رویدادهای اخیر منطقه و لزوم تاکید و‌ترویج فرهنگ مقاومت در میان ملت های کشورهای منطقه بخش نمایشنامه نویسی بین المللی نیز در دو بخش نگارش نمایشنامه تیاتر صحنه ای و ارسال طرح تیاتر خیابانی به جشنواره تیاتر لاله های سرخ اندیمشک افزوده خواهد شد که فراخوان آن تنظیم شده و در حال ترجمه به دو زبان انگلیسی و عربی هستیم و به زودی منتشر خواهد شد.

محمد یاقوت پور

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان افزود: در همین زمینه نیز در هفته اخیر نشست هایی با دکترکاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی کشور و اسرافیل فرج الهی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور گرفته شد که ایشان قول مساعد در حمایت از برگزاری جشنواره تیاتر لاله های سرخ داد. با توجه به حمایت های همواره نماینده مردم اندیمشک در مجلس و فرماندار و دیگر دستگاه های استان، امید به برگزاری فاخر این رویداد در بهمن ماه داریم.

یاقوت پور گفت: دکتر هاشمی قایم مقام وزیر فرهنگ و متینیان رییس مجمع نمایندگان خوزستان، سید کریم حسینی نماینده اهواز در مجلس، دکتر مجید منادی مدیر کل فرهنگ خوزستان، معاونان و مشاوران وزارتخانه و هنرمندان  تیاتر خوزستان ازجمله: سعید نگراوی،حمید سالاروند ،مرتضی منصوری، محمود بهرامی و احمد نصاری در نشست با وزیر فرهنگ حضور داشتند.

گفتنی است: جشنواره بین المللی تاتر لاله های سرخ از ۱۹تا ۲۲ بهمن ماه در خوزستان و شهرستان اندیمشک برگزار می شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید