امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

یک شاعر، داستان‌نویس، مترجم و منتقد ادبی با اشاره به پژوهشی که در حوزه آثار نویسندگان زن انجام داده، آثار خانم‌های داستان‌نویس را فوق‌العاده دانست و گفت: روابط و انسجامی میان نویسندگان زن وجود ندارد و همین پراکنده‌ بودن آنها برجسته‌سازی آثار ادبی خوب در حوزه زنان داستان‌نویس را به تاخیر می‌اندازد.

 

به گزارش حبیب خبر،  پرویز حسینی  در گفت‌وگو با ایسنا، خوزستان را چشمه فیاض داستان‌نویسی و مکتب قدیم جنوب برشمرد و تاکید کرد: در حال حاضر خانم‌های داستان‌نویس برجسته‌ای همچون شهلا شهابیان، شیوا پورنگ، عصمت حسینی، شریفه موسوی‌زاده و... دنباله‌دار خوبی برای مکتب جنوب هستند.

 

او افزود: در حال حاضر برخی آثار خانم‌های داستان‌نویس فوق‌العاده خوب هستند اما در عین حال می‌بینیم برخی از آنها قوی عمل نمی‌کنند.

 

حسینی با بیان اینکه زنان داستان‌نویس نقل قول و روایت با نگاه و لحن زنانه دارند افزود: زنان نویسنده ساده و عاری از تصنع می نویسند و می توانم بگویم در حال حاضر برخی از این خانم‌ها همیشه در روایت مقتدرند و در واقع استعداد برتر کشورند.

 

شاعر «آواز قو» در عین حال گفت: نمی‌توانیم بگوییم گرایش زنان داستان‌نویس به چه نوع سبکی است زیرا همه نوع سبکی در آثار آنها مشاهده می‌شود.

 

او افزود: نویسندگان زن ژانرها و قالب‌های مختلف ادبی را نیز به خدمت می‌گیرند و آثار خلاقانه و نو پدید می‌آورند.

 

به گفته حسینی، چالش اصلی نویسندگان ـ چه زن و چه مرد ـ چاپ و نشر کتاب است چراکه چاپ کتاب نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و نویسندگان سرمایه‌ای برای چاپ کتاب ندارند.

 

نویسنده مجموعه داستان «تهدید» گوش‌زد کرد: بهتر است مراکز نشر کتاب و وزارت ارشاد برای سرمایه‌گذاری در زمینه چاپ آثار نویسندگان خوب و استعدادهای نهفته مانده تسهیلاتی اعطا کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید