امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :


 مدیرکل کتابخانه های عمومی از افتتاح کتابخانه عمومی شهر جنت مکان در آبان ماه خبر داد.

به گزارش حبيب نيوز، منصور کوهی رستمی در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند- كه با حضور سهراب گیلانی، نماینده مردم گتوند و شوشتر در مجلس، عبدالرضا احسانی نیا، فرماندار شهرستان گتوند و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد- به مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند پرداخت و گفت: نبود اعتبارات لازم براي تکمیل پروژه های احداثی یکی از چالش های است که در حال حاضر در شهرستان وجود دارد که از سال 93 پروژه احداث کتابخانه در شهرهای سماله و جنت مکان به طول انجامید و فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با همدلی و همراهی مجموعه مسئولین استان این کتابخانه های به پیشرفت 100 درصد رسیده اند که کتابخانه شهر جنت مکان در هفته کتاب و کتابخوانی به بهره برداری می رسد.

او افزود: مشکلات انباشته شده کتابخانه های عمومی در سال های گذشته باعث کند شدن نوسازی تجهیزات کتابخانه های عمومی شده است. همت مسئولین شهری و استانی را برای رفع همه مشکلات کتابخانه های عمومی مورد استدعاست.

رستمی به شاخص های کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند اشاره کرد و گفت: به ازای هر 25 هزار نفر در شهرستان 4 باب کتابخانه عمومی در اختیار مردم گتوند است. به ازای هر100 نفر جمعیت در شهرستان گتوند 4 متر مربع فضای کتابخانه ای وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ادامه داد: به ازای هر 100 نفر جمعیت شهرستان 107 جلد کتاب وجود دارد که این شاخص از میانگین استانی بالاتر است و 3 درصد مردم گتوند عضو کتابخانه های عمومی هستند که باید در این زمینه تلاش شود.

همچنين در این جلسه فرماندار شهرستان گتوند با اشاره به اثرات مطالعه در رشد کمی و کیفی در همه سطوح جامعه گفت: خواندن و مطالعه هر جامعه ای را به سمت پیشرفت سوق می دهد و شهرستان گتوند با وجود کتابخانه های عمومی قطعاً در مسیر رشد قرار می گیرد.

عبدالرضا احسانی نیا، با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص کتابخانه های عمومی اشاره کرد: جلسات انجمن کتابخانه های عمومی جلسه ای کاملا فرهنگی است. اعضای انجمن کتابخانه های عمومی در صالح شهر و ترکالکی و جنت مکان پای کار هستند.

اوافزود: پروژه های نیمه تمام شهرجنت مکان و سماله با پیگیری های مستمر تا پایان سال به بهره برداری می رسد. روستاهای فاقد کتابخانه با جمعیت بالا وجود دارد که باید خدمات کتابخانه ای را برای آن ها نیز برنامه ریزی کرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید