امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

حقوق بازنشستگان افزایش می یابد!

 اقتصادآنلاین نوشت: مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد.

 محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره جزییان افزایش حقوق بازنشستگان گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد شاغلان در سه سال در بودجه پیش‌بینی شده است.

 در گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ رشد حقوق و مزایای کارکنان دولت و حقوق بازنشستگان به میزان ۱۸ درصد از فروضات بودجه پیشنهاد شده است که به صورت متوسط (نزولی پلکانی) برای رعایت عدالت پیش بینی شده است.

 او گفت: دولت در لایحه درباره پیش بینی درآمد براساس اصول پایه درآمدی سنوات قبل و منطبق با فروضات متداول بودجه نویسی و با رعایت سیاست های برنامه هفتم توسعه ارقام قابل وصولی را پیش بینی کرده است که از پایداری بیشتری برخوردار است.

 بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به مبلغ ۶/۴۷۹ هزار میلیارد تومان شامل منابع عمومی به مبلغ ۲/۷۳۷ هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت های دولتی به مبلغ ۳/۷۴۲ هزار میلیارد تومان است که در اصلاحیه، سقف ماده واحده تغییر نکرده است.

* شرط دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با توجه به تدبیر همه جانبه امسال برای کاهش و کنترل نرخ تورم، اصرار رئیس‌جمهوری این است که در سال آینده حتما نباید در خلاف جهتی حرکتی کنیم که منجر به احیای موج‌های تورمی شود.

در جلسه فوق‌العاده هیات دولت مصوب شد در مقابل افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده با میزان افزایش مستمری بازنشستگان دولت موافقت می شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید