امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

استفاده از متخصصان برای تولید محتوا در فضای مجازی 

در چهارمین جلسه کمیته فضای مجازی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، بر لزوم استفاده از متخصصان برای تولید محتوا در فضای مجازی تاکید شد.

در این جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر مضرات برای فرد معتاد، حوادث ناخوشایند بسیاری از قبیل قتل، خودکشی، سرقت و... به همراه دارد که خانواده ها و به تبع آن جامعه را درگیر می کند.

رضا نجاتی با بیان اینکه نقش کمیته فضای مجازی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را آگاه بخشی و آموزش بیان کرد و گفت: این روزها فضای مجازی یک ابزار و عضو جدایی ناپذیر و بخشی از زندگی شده و هیچ راهی برای دور کردن آن وجود ندارد بنابراین ما باید این فضا را در راه اهداف مثبت مدیریت نماییم.

او با بیان اینکه برای چالش های اجتماعی باید برنامه داشته باشیم عنوان کرد: برای تولید محتواهای فضای مجازی در در پیشگیری از مواد مخدر باید از متخصصان این حوزه استفاده نماییم و مطالب، موشن گرافیک و انیمیشن های پربار و جذابی تولید نماییم.

او با اشاره به اینکه کمیته فضای مجازی، جلسه سیاستگذاری است بیان کرد: هدف ما انجام کارهای اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری است و باید خود را با فضای مجازی به عنوان یک ابزار  از نظر تولید محتوا هماهنگ نماییم و خنثی کننده تبلیغات سوء باشیم.

* خانواده ها اطلاعات کافی از دنیای مجازی داشته باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار کرد: گسترش روز افزون استفاده از فضای مجازی در کودکان و نوجوانان بدون آموزش استفاده صحیح و درست، بسیار نگران کننده است باید خانواده ها اطلاعات کافی  از دنیای مجازی داشته باشند که  در اختیار  فرزندان خود قرار دهند تا دچار مشکلات فرهنگی ، اجتماعی و اخلاقی نشوند.

مجید منادی،  با بیان اینکه اطلاع‌رسانی درست راهکار مقابله با تبلیغات سوء فضای مجازی است عنوان کرد: در شرایط تبلیغات سوء و روز افزون انواع مواد مخدر در فضای مجازی به منظور جلوگیری از گسترش گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر، فعالیت فرهنگی و هنری از جمله تولید موشن گرافیک، انیمیشن، پادکست و... و انتشار در شبکه های اجتماعی بهترین روش برای پیشگیری از مواد مخدر است.

* ضرورت توجه به آموزش مهارت های زندگی

مسوول پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: عناصر هویتی و فرهنگی چند دسته است که می تواند تاثیر مثبتی بر کنترل مساله اعتیاد و مواد مخدر داشته باشد.

علیرضا منصوری خواه،  ادامه داد:  هویت اجتماعی شامل مجموعه ارتباطات ونقش فرد در جامعه است که به عنوان عنصری در کنترل گرایش به مواد مخدر می تواند حائز اهمیت باشد.

او با بیان اینکه در این جلسه به بررسی تاثیر عناصر هویتی بر اینکه چه نقشی می توانند در کنترل آسیب های اجتماعی داشته باشند می پردازیم عنوان کرد:  هویت ملی هم می تواند به عنوان یک عنصر مثبت و تاثیرگذار در بحث هویت بخشی به افراد جامعه داشته باشیم

او بر آموزش مهارت های زندگی تاکید کرد و گفت: به آموزش مهارت های زندگی  باید بسیار توجه شود زیرا می تواند خانواده ها را در برابر آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد واکسینه نماید

در این جلسه اعضای کمیته فضای مجازی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مواد ذیل را مطرح کردند:

* توجه به تله های زندگی در تولید محتوا در جهت تاثیرگذاری بیشتر

* استفاده از چهره های شاخص استانی و ملی در تولید محتواها

* استفاده از ظرفیت مساجد

* تربیت و آموزش مربیان متخصص در تبلیغات و تولید محتوای پیشگیری از اعتیاد

* استفاده از تجارب کشورهای موفق در مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر

* برگزاری کارگاه های آموزشی توسط کلیه ارگان برای خانواده ها

* استفاده از سلبریتی ها در آموزش به نوجوانان

* آموزش در مدارس توسط پلیس فتا در خصوص آسیب هاب فضای مجازی

* طراحی و تدوین منابع آموزشی متناسب با پایه تحصیلی دانش آموزان

* ایجاد جذابیت لازم در کارگاه های آموزشی مختص دانش آموزان

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید