امروز:
دوشنبه - 31 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پرواز سه دقیقه ای خودروهای آتش نشانی اهواز!

یک مقام مسوول در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نسبت به خبر مصاحبه رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز درباره آتش سوزی در منطقه نیوساید اهواز واکنش نشان داد.

به گزارش حبیب خبر، این مسوول به خبرنگار ما گفت:  خبر آتش سوزی در نیوساید این گونه که ابراهیم قنبری گفته است نبوده و من به علی شمسی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز هم گفتم که او اظهار کرد: در ۱۳آتش سوزی رخ داده در ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲چهار ایستگاه بیشتر در گیر نبوده چه طور ۴۰ نفر آمدند نیوساید؟! شرکت نفت هم با بخشی از توانش آمد و آتش مهار شد.

این مقام مسوول گفت: یکی از ساکنان نیوساید با آتش نشانی شهرداری تماس گرفت و آن ها هم با یک خودرو و یک تانکر کوچک و چهار نیرو آمدند در حالی که آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفته بود:" ۱۴ تا ۱۸ خودرو و بیش از ۴۰ نیروی آتش نشان برای مهار این آتش‌سوزی‌ها مشارکت داشتند. با وجود اینکه منطقه نیوساید تحت پوشش شرکت نفت است اما به دلیل نداشتن تجهیزات قوی، این سازمان برای کمک در این زمینه وارد عملیات شده است."

 قنبری افزود: "با توجه به توسعه شهر و عملا جمع‌آوری آتش‌نشانی‌های شرکت‌های ملی مناطق نفت خیز جنوب، فولاد خوزستان، ملی حفاری، نیشکر و فولاد اکسین،مدیران این شرکت‌ها برای پشتیبانی و کمک، از محل مسئولیت‌های اجتماعی خود یا این سازمان را تقویت کنند تا در چنین شرایطی امکان پشتیبانی مناسب وجود داشته باشد."

حبیب خبر: نکته جالبی که در سخنان رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بعد از هر آتش سوزی به چشم می خورد رسیدن سه دقیقه ای ماموران آتش نشانی از محل کار تا محل آتش گرفته است!

نگارنده هر چه فکر می کنم و حساب و کتاب، می بینم در سه دقیقه چه گونه می شود نشانی بگیرند و خودرو را روشن کنند و راه بیفتند به طرف مکان های آتش گرفته آن هم با این ترافیکی که در خیابان ها وجود دارد!

حتا اگر مکان آتش گرفته کنار ایستگاه آتش نشانی هم باشد تا رسیدن ماموران بیش تر از سه دقیقه طول می کشد اما در تمامی مصاحبه های جناب قنبری زمان رسیدن بیش تر از سه دقیقه نمی شود! شاید هم خودروهای آتش نشانی شبانه روز روشن هستند و رانندگان هم هیچ گاه از خودروها پیاده نمی شوند و حتا خورد و خوراک و خواب و جا و مکان شان هم در خودرو است و یا این که خودروهای شان مانند هلی کوپتر یا بالگرد، بال پرواز دارند و به محض آگاهی از آتش سوزی ها پرواز می کنند و حتا بر زمین هم نمی نشینند و در آسمان و بر بالای ساختمان ها به خاموش کردن آتش و رفع دودهای سیاه همت می کنند تا بیش تر از سه دقیقه نشود!

چه طور است برای رسیدن به سه دقیقه های جناب قنبری دو پاراگراف از دو خبر آتش سوزی در اهواز را با هم بخوانیم و به اطلاعات و کیهان خود بیفزاییم:

* رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز درباره کشته شدن سه کودک در حادثه آتش‌سوزی در منطقه گلستان گفت: "زمان اعلام حادثه به این سازمان ساعت ۲۲:۴۳ بود و نیروها ساعت ۲۲:۴۶ در محل حادثه حضور پیدا کردند و مستندات نیز موجود است."

* ابراهیم قنبری اظهار کرد: "حدود ساعت ۱۴:۰۰ امروز (۲۹ خردادماه) از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان، حریق در بیمارستان بقایی اهواز اطلاع‌رسانی شد. در پی این گزارش ۱۶ نیروی آتش‌نشان به همراه سه خودروی اطفای حریق و تانکر پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند و در کمتر از سه دقیقه در محل حادثه حاضر بودند."

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید