امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

قادری: همسان سازی حقوق بازنشستگان مطالبه جدی عمومی است

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان بخش های عمومی غیر دولتی و دولتی در دستگاه های مختلف مطالبه جدی عمومی است.

 

به گزارش حبیب خبر از ایسنا، جعفر قادری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قدردان حضور پرشور و گسترده مردم شیراز و استان فارس در تشییع پیکر سردار بی سر شهید اسکندری هستم.

 

وی عنوان کرد: اتهاماتی که از ناحیه برخی از فتنه گران علیه ولایت فقیه و سردارانی همچون سردار شهید همدانی وارد شده، نمونه ای از کج فهمی فتنه گران و درستی راه مجاهدان و مدافعان حرم است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه یک سال از عمر دولت گذشت، گفت: اگرچه سفرهای استانی برای شناخت دولت از استان ها لازم بود، ولی برای حل مشکلات مردم کفایت نمی کند، دولت باید در سه سال باقی مانده اهتمام خود را مصروف به اجرای مصوبات استانی کند.

اگرچه جهت گیری دولت در فروش بیشتر نفت، تعامل با کشورهای همسایه و سایر مولفه ها درست است، اما نیازمند امضاء قرادادهای بلندمدت با این کشورها از سوی دولت هستیم تا فشار تحریم ها کاهش یابد.

 

قادری در ادامه تصریح کرد: مدارای دولت با مدیران و کارکنان خسته، بی انگیزه، دشمن تراش و چوب لای چرخ گذار قابل درک نیست، نیاز است که دولت با این افراد برخورد جدی داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: تسهیل در کسب و کار گرچه جایگاه قانونی پیدا کرده، ولی نیاز است کل حاکمیت برای اجرایی شدن آن اقدام کند. مقاومت برخی از افراد در مجموعه های وابسته به قوه قضائیه، کانون وکلا و یا سایر صنوف در مقابل قانون و تفسیر به رای قوانین قابل دفاع نیست.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی صندوق های بازنشستگی به عنوان یک معضل و مشکل جدی نیازمند توجه بیشتر و فوری دولت است، ادامه کم توجهی به صندوق های مذکور منجر به ورشکستگی این صندوق ها خواهد شد.

 

قادری افزود: همانطور که با کمک بخش های عمومی غیر دولتی امکان انتقال آب از خلیج فارس به استان های یزد و کرمان فراهم شد، انتظار می رود دولت به بخش های غیر دولتی برای سایر استان های مستعد و کم آب هم کمک کند و همچنین نهادهای غیر دولتی وارد شوند.

بی برنامگی دولت برای استفاده از ظرفیت دریاها قابل توجیه نیست، اینکه مناطق ساحلی کشور به عنوان مناطق محروم از کمترین امکانات برخوردار باشند پذیرفته شده نیست، لذا دولت باید از همه ظرفیت ها و کشاندن امکانات به مناطق ساحلی و تکمیل این ظرفیت ها و ساحلی شدن استان های مستعد اقدام کند.

 

وی بیان کرد: تعداد زیاد باغ شهرها در حوالی شهرها نیازمند ساماندهی و حل مشکل توسط دولت، مجلس و قوه قضائیه است، برخورد با معلول ها و عدم توجه به حل مشکلات ریشه ای برای باغ شهرها زیبنده نظام و انقلاب نیست، لذا انتظار می رود کمیسیون کشاورزی هر چه سریع تر طرح و همچنین دولت لایحه مربوطه را ارائه کنند تا مشکلات برطرف شود.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: بهتر است دولت توجه به مشکلات شهرهای کوچک و روستاها را در اولویت کار قرار دهد. طولانی شدن فرآیند اصلاح طرح های هادی روستاها با شعارهای دولت و حاکمیت سازگاری ندارد و منجر به مهاجرت روستاییان به شهرها و کلانشهرها خواهد شد.

 

قادری جبران خسارت های مادی وارد شده در سیل اخیر در شهرستان های فارس را مطالبه جدی نمایندگان این استان دانست و گفت: فکر می کنم در این زمینه مقداری تعلل و کم کاری می شود، لذا نیازمند ورود جدی تر دولت هستیم تا خسارت های برآورده شده خصوصا برای کشاورزان و زیرساخت های آسیب دیده جبران شود.

 

وی اظهار کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان بخش های عمومی غیر دولتی و دولتی در دستگاه های مختلف مطالبه جدی عمومی است. امروزه در هر محفل و هر مجمع که نمایندگان شرکت می کنند و یا هر تماسی که از ناحیه بازنشستگان انجام می شود، موضوع همسان سازی و همچنین ایجاد عدالت و برابری در پرداخت حقوق مورد مطالبه است، لذا دولت باید توجه کند.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس، تسریع در بهره برداری از آزادراه شیراز- اصفهان و کمربندی های اطراف شیراز، مسیر شیراز- عسلویه و همچنین راه آهن شیراز به عسلویه و سایر محورهای کلیدی و استراتژیک فارس را به عنوان یک مطالبه جدی مورد توجه نمایندگان دانست و گفت: انتظار داریم که دولت به این موضوع توجه کند و همچنین انتظار می رود دولت برای پرداخت اعتبارات عمرانی فکر جدی تری کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید