امروز:
دوشنبه - 11 تير - 1403
ساعت :

حجت الاسلام سید محسن شفیعی همراهی دلسوز برای مسئولان نظام بود
 

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سید محسن در راه خدا جهاد و تلاش کرد اما نمی‌خواست دیده شود و به دنبال دیده شدن نبود؛ جلوه تلاش او الهی بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی میراحمدی در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی که چهارشنبه شب (۷ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یک چله از فراق انسانی شریف گذشت و هنوز داغ او تازه است. در این فرصت، چهره حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی برای مردم شناخته شده است.

 

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: آیه ۷۸ سوره حج که بسیار مهم است، مسئولیت بزرگی بر عهده ما به عنوان پیروان دین و شریعت قرار می‌دهد و سید محسن یکی از مصادیق آن است. بر اساس این آیه، خداوند می‌فرماید:" در راه خدا با هرچه دارید جهاد کنید". جهاد به معنای تلاش بی امان است به این معنا که انسان وسط میدان است اما این تلاش باید برای خدا باشد و نه برای نفس یا مردم. 

 

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در برخی مواقع، جهاد به معنای قتال فهمیده می‌شود در صورتی که این گونه نیست و معنای وسیع‌تری دارد. اگر تلاش در راه خدا، بدنی، زبانی، قلبی و... باشد، جهاد است. سید محسن در راه خدا جهاد و تلاش کرد اما نمی‌خواست دیده شود و به دنبال دیده شدن نبود؛ جلوه تلاش او الهی بود.

 

وی افزود: مکلف شده‌ایم که جهادگونه تلاش کنیم و از همه امکانات استفاده کنیم. قرآن در این باره بیان می‌کند که تکلیف سختی نیست بلکه مثل آیین پدر شما ابراهیم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی یادآور شد: در ادامه آیه آمده است که "لیکون الرسول شهیدا علیکم"، یعنی در این راه پیامبر اسوه و الگوی شما است و خود شما نیز برای مردم الگو شوید. مرحوم سیدمحسن چنین شخصیتی بود و واقعا نمونه واقعی بود.

سید محسن منتقد هم داشت اما به منتقدین ایشان می‌گویم که سیدمحسن، حتی ذره‌ای کینه به دل نداشت. این مرد با همه وجود خود جهاد کرد.

 

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های مرحوم شفیعی، عنوان کرد: پیامبر فرمود هر کس به شما محبت کرد، شما باید جبران کنید و اگر نمی‌توانید، خدمت را با ستایش پاسخ دهید. مرحوم سیدمحسن، بازیگر اخلاق یا ریاکار نبود بلکه به اصول اخلاقی معتقد بود و باور داشت. مهربان بود اما ساده لوح نبود، با همه رفاقت می‌کرد و دنبال رقابت نبود. صریح و صادق بود.

 

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ایشان خوب می‌دانست که خوبی و بدی چیست و خوب و بد کیست و به خوبی می‌دانست که به تعبیر قرآن خوبی، بدی را دفع می‌کند. 

 

وی افزود: سیدمحسن باور کرده بود که هیچ چیز بهتر از سخن خوب و درست نیست، لذا گفتار و رفتارش درست بود، مودب، خوشرو و گشاده‌رو بود. اگر با کسی مخالف بود با عملش مخالف بود نه با خود شخص‌ و کارش را موضع می‌گرفت و در واقع با عمل مخالف بود نه با عامل.

 

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی گفت: نمی‌شود با توسل به گناه بر کسی پیروز شد؛ کسی که با ستم پیروز شود در واقع مغلوب شده است. سیدمحسن، درست کار بود اما درشت‌گو نبود و به لحاظ عملکردی تلاش کرد به گونه‌ای زندگی کند که بیشتر از گفتار، با عمل به دین دعوت کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید