امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

اعلام زمان تشییع پیکر یارمحمد اسدپور

 مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر یارمحمد اسدپور، شاعر موج ناب در قطعه هنرمندان مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

 

 به گزارش حبیب خبر، ابراهیم ناصری، شاعر و از نزدیکان این شاعر در گفت‌وگو با ایسنا دراین‌باره بیان کرد: این مراسم در ساعت ۹ تا ۱۱ روز دوشنبه(۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد. 

 

 او همچنین درباره جزئیات مکان تشییع پیکر اسدپور گفت که به دلیل وجود نداشتن قطعه هنرمندان در شهر مسجدسلیمان، از مدت‌ها قبل پیگیر ایجاد چنین فضایی برای خاکسپاری چهره‌های فرهنگی و هنری این شهر بوده‌اند و حالا برای خاکسپاری پیکر یارمحمد اسدپور مراحل نهایی این کار در حال انجام است و با موافقت شهردار، فرماندار و رئیس اداره ارشاد مسجدسلیمان در روز یکشنبه(۱۴ فروردین) این کار به انجام خواهد رسید.

 

به گفته ناصری، دو مکان(بهشت زهرای چهاربیشه و قبرستان قدیمی کلگه زرّی) برای ایجاد قطعه هنرمندان مسجدسلیمان پیشنهاد شده است که در روز یکشنبه به صورت نهایی تصویب خواهد شد. 

 

ابراهیم ناصری همچنین از برگزاری مراسم یادبودی برای یارمحمد اسدپور در روز پنج‌شنبه(۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) در کتابفروشی بامداد مسجدسلیمان خبر داد.

 

یارمحمد اسدپور در سال ۱۳۳۰ در مسجدسلیمان متولد شد. او به همراه هرمز علی‌پور، آریا آریاپور، سیدعلی صالحی، مجید فروتن و سیروس رادمنش از شاعران مطرح موج ناب در سال‌های ۱۳۵۵–۱۳۵۷ شناخته می‌شود.

از آثار اسدپور می‌توان به مجموعه شعرهای «بر سینه سنگ‌ها و بر سنگ‌ها نام‌ها»، «مکاشفه در باغ سوکیاس» و «گلو تاریک از صدای دنیاست» اشاره کرد. 

 

اسدپور که چند روزی بر اثر سکته مغزی در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان بستری بود، ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ از دنیا رفت. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید