امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

زارع پور

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به کاربران که مساله ملی کردن اینترنت توسط چین را مطرح کرده بودند، گفت: "سلام. شایعات بی‌اساس است".

 

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، مدتی است درباره ملی کردن اینترنت ایران با همکاری چین، در فضای مجازی خبرهایی منتشر می‌شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام به این اخبار که انتقاد کاربران فضای مجازی را برانگیخته است، پاسخ داد.

 

«عیسی زارع‌پور» در صفحه اینستاگرام خود در پاسخ به یکی از کاربران که درباره این مساله از او سوال کرده بود، نوشت:  "سلام. شایعات بی‌اساس است".

 

گفتنی است: یکی از مسائلی که این روزها مردم زیاد درباره آن صحبت می‌کنند، موضوع سند همکاری‌های جامع ایران و چین است. یکی از محورهای مهم مورد بحث کاربران فضای مجازی این است که آیا این سند محدودیت در اینترنت را به دنبال خواهد داشت یا خیر؟

 

مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشتر اعلام کرده‌اند که در تفاهم‌نامه چنین چیزی وجود ندارد. همواره یکی از حوزه‌های تجاری بین ایران و چین مربوط به فناوری اطلاعات است و شرکت‌های چینی یکی از مجموعه‌های پیشرو در عرصه تکنولوژی‌های ارتباطی هستند.

 

این سند ظرفیت ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و غیره را مورد بحث قرار داده است.

 

حبیب خبر: جناب وزیر به جز واژه سلام، یک جمله سه واژه ای نوشته، آن هم غلط! "شایعه بی‌اساس است"

نخست: لازم نبود شایعات نوشته شود. یک بنده خدا پرسش کرده که جناب وزیر می توانست بنویسد: "شایعه است" و جمع بستن شایعه درست نبود.

دوم: وقتی می گوییم شایعه یعنی خبر یا رویداد یا کلن چیزی که درست نیست و در ضمن نیاز به بی اساس بودن هم ندارد! شایعات که نمی توانند با اساس باشند!

سوم: پیشنهاد می کنم جناب وزیر قدری در فضای مجازی در پی یافتن کتاب دستور زبان فارسی نهم دبیرستان باشد و با مطالعه آن و فوت آب شدن در نگارش- که خیلی در اینستاگرام و توییتر به دردش خواهد خورد- دکان نقد امثال مرا تخته یا به عبارت امروزی فیلتر کند!!

 

واکنش وزیر ارتباطات به ملی کردن اینترنت ایران از سوی چینی ها

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید