امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 
رئیس قوه قضائیه

آیت الله ابراهیم رئیسی که به استان لرستان سفر کرده است در جریان بازدید از کارخانه ماشین سازی این استان، تاکید کرد مالک جدید این کارخانه حداکثر ظرف ۹ ماه آینده کارخانه را به خط تولید برگرداند. کارخانه ماشین سازی لرستان از جمله شرکت هایی است که در جریان خصوصی سازی به گروه امیرمنصور آریا واگذار شده بود.

به گزارش حبیب خبر به نقل از همشهری آنلاین،  ماشین سازی لرستان که با قدمتی بیش از ۴۰ سال، ساخت پل‌های شناور دوران دفاع مقدس را در کارنامه خود داشت بیش از ۴ سال است که تعطیل شده است. 

آیت الله رئیسی در جریان این بازدید به سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور دستور داد ضمن نظارت و پیگیری برای تسریع در روند واگذاری کارخانه ماشین سازی لرستان به مالک جدید و رفع مانع از تصرف وی بر کارخانه، حداکثر ظرف 9 ماه کارخانه به خط تولید برگردد. امیرمنصور آریا یا همان مه آفرید خسروی مالک قبلی این کارخانه در سال 90 پس از کشف اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی دستگیر شد و 3 سال بعد با اتهام افساد فی الارض اعدام شد. 

ضرورت برخورد با قاچاق چوب

آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا همچنین در جلسه احیا حقوق عامه در حوزه کشاورزی که با حضور مسئولین استانی و نخبگان حوزه کشاورزی استان لرستان برگزار شد با اشاره به لزوم محافظت از جنگل های زاگرس و درخت های بلوط در استان لرستان، عنوان کرد: محافظت از جنگل ها و درخت های بلوط در مناطق حاشیه ای زاگرس، می تواند تا حد قابل توجهی از سیلاب ها و بسیاری از مخاطرات مربوط به امور کشاورزی جلوگیری کند.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد بازدارنده با پدیده «قاچاق چوب»، به دادگستری ها و تعزیرات توصیه کرد که احکام صادره از سوی آنها در زمینه مقابله با قاچاق چوب و سرعت رسیدگی آنها در این زمینه بازدارنده باشد تا شاهد افزایش قاچاق چوب در کشور نباشیم

رئیس قوه قضاییه بر ضرورت بازنگری در قانون تنفس جنگل از سوی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید مشاهده کرد که اجرای این قانون تا کنون چه آثاری را در پی داشته است.

آیت الله رئیسی در ادامه ضمن انتقاد از معطل ماندن برخی پرونده ها به مدت زیاد در کمیسیون های رفع اختلاف، بر تسریع رسیدگی به پرونده ها در این کمیسیون ها و همچنین افزایش شعب کمیسیون های رفع اختلاف تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه معنا ندارد که پرونده یک کشاورز به مدت 5 سال در کمسیون رفع اختلاف معطل بماند؛ در صورت تسریع در رسیدگی به پرونده های موجود در کمیسیون های رفع اختلاف، بسیاری از این پرونده ها به دستگاه قضایی کشیده نمی شوند.

رئیس قوه قضاییه در خصوص اجرای طرح کاداستر در کشور نیز عنوان کرد: ان شاالله تا آخر سال جاری، اجرای طرح کاداستر در کشور به نتایج خوبی خواهد رسید.

آیت الله رئیسی سپس با بیان اینکه شورای عالی آب به عنوان مرجع تقسیم عادلانه آب در کشور، باید به سرعت در خصوص دعاوی موجود در این زمینه اقدام کند، تصریح کرد: مردمی که در مجاورت منابع آبی زندگی می کنند نباید در دسترسی به این منابع با محدودیت روبرو باشند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه کشاورزی گلخانه ای در محوطه های درون شهری را اقدام بسیار پسندیده ای عنوان کرد و گفت: استان لرستان در این زمینه می تواند به عنوان یک الگو به تمام کشور معرفی شود.

رئیس قوه قضاییه ضمن تاکید بر ضرورت حفظ حریم رودخانه ها در کشور عنوان کرد: سیل دو سال پیش استان لرستان نشان داد که عدم رعایت چارچوب های مربوط به ساخت و ساز و رعایت نکردن حریم رودها و رودخانه‌ها، می تواند آثار منفی جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

آیت الله رئیسی همچنین بر ضرورت توسعه سدسازی و آبخیزداری در استان لرستان تاکید کرد و گفت: در صورتی که اعتبارات کافی برای سدسازی وجود نداشته باشد، باید مقوله آبخیزداری بیش از پیش جدی گرفته شود.

رئیس دستگاه قضا همچنین گفت: اینکه یک فوق لیسانس کشاورزی سر خود را بالا بگیرد و در زمین های کشاورزی به کار و تلاش بپردازد، یک افتخار برای او و همه ما محسوب می‌شود. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید