امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

یک انتخاب تازه برای مطبوعات / گزینه های اصلی چه کسانی هستند؟

درحالی ۲۱۴ نفر برای حضور درانتخابات نماینده مدیران مسئول درهیأت نظارت برمطبوعات ثبت نام کرده اندکه به نظر می‌رسدرقابت میان چند چهره باشد. اتفاق این دوره عدم حضور حسین انتظامی درانتخابات است.

در حالی ۲۱۴ نفر برای حضور در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت بر مطبوعات ثبت نام کرده اند با این حال به نظر می‌رسد طبق سالیان گذشته رقابت میان چند چهره محدود باشد و با توجه به عدم شرکت حسین انتظامی گزینه مدنظر اصولگرایان شانس خوبی برای پیروزی در این انتخابات داشته باشد.

انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات دو روز دیگر در تاریخ ۲۰ ابان برگزار خواهد شد. این دوره از انتخابات به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد و معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد روز گذشته برای نظارت در این انتخابات از پلیس فتا و مرکز ماهر دعوت شده است تا انتخابات در صحت و سلامت برگزار شود

این دوره از انتخابات یک ویژگی هم دارد و آن عدم حضور حسین انتظامی است که هشت دوره پیاپی و ۱۶ سال نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بود و حتی زمانی که خود در سمت معاونت مطبوعاتی حضور داشت باز هم نامزد این پست شده بود و با حمایت‌های دولتی رأی آورده بود با اینحال وی در این دوره اعلام کرده است در انتخابات شرکت نخواهد کرد. شاید این مسئله به دلیل حضور وی در سمت رایزنی فرهنگی ایران در خارج کشور بعد از پایان مسئولیت وی در سازمان سینمایی ارشاد باشد.

در این دوره از انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات طبق اعلام دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات بیش از ۳۰۰ نفر از مدیران مسئول رسانه‌ها ثبت نام کرده بوده که در نهایت ۲۱۴ نفر از آنها تأیید صلاحیت شدند که به نظر این تعداد برای انتخاب تنها یک نفر مقداری زیاد باشد و نگاهی به اسامی نامزدهای محترم نشان میدهدکه احتمالاً بسیاری از آنها در روزهای اتی و روز انتخابات به نفع نامزدهای اصلی کناره گیری خواهند کرد و از این طریق ائتلاف و جو روانی را برای کسب رأی نامزد اصلی فراهم می‌کنند.

در انتخابات این دوره رقابت اصلی میان نامزدهای رسانه‌های اصولگرا و اصلاح طلب است و مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق به ماننددوره قبل نامزد شده است؛ همچنین بیژن مقدم مدیر مسئول الف هم که سابقه زیادی در رسانه دارد در این دوره نامزد شده است؛ هر چند اشخاصی مثل پدرام پاک آئین و حسن کربلایی هم در این انتخابات حضور دارند اما به نظر می‌رسد رقابت اصلی میان دو چهره سرشناس یعنی مقدم و رحمانیان باشد خصوصاً اینکه روز گذشته جمعی از مدیران مسئول رسانه‌های اصلی و صاحب نفوذ کشور تحت عنوان «ائتلاف بزرگ رسانه‌ها» از نامزدی بیژن مقدم در انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات سال ۱۳۹۹ حمایت کردند و این مسئله باعث شانس بالای وی در این انتخابات خواهدشد هر چندیکی از نامزدها هم با انتقاداز حضور رحمانیان و پاک آئین به دلیل اتصال به بدنه دولتی و وزارت ارشاد خواهان تعویق انتخابات شده که به نظر می‌رسد با آن موافقت نشود.

انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانی e-rasaneh.ir از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ روز سه شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و در صورت عدم احراز اکثریت مطلق مدیران مسئول در مرحله اول، نوبت بعدی آن پس از دو هفته در روز سه شنبه مورخ ۴ آذرماه ۱۳۹۹ در همان بازه زمانی برگزار خواهد شد و سه هزار نفر از مدیران مسئول قرار است نماینده خودرا برای هیأت نظارت بر مطبوعات انتخاب کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید