امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

استاندار خوزستان آمادگی صدا و سیمای مرکز استان را برای اجرایی شدن برنامه های فرهنگی هنری توسط هنرمندان خوزستانی اعلام کرد.

نشست هم اندیشی استاندار خوزستان با اصحاب فرهنگ و هنر به منظور استفاده از پیشنهادها و نظرهای آنها برای هرچه بهتر عملی شدن پویش "نوروز بی سفر" در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، استاندار خوزستان در این نشست- که در محل استانداری خوزستان برگزار شد- گفت: در این پویش بنا شد از گروه های مرجع و اصحاب فرهنگ و هنر دعوت شود تا در بحث بحران کرونا مداخله و مردم را تشویق و ترغیب کنند که دید و بازدید و سفر را به حداقل برسانند و نوروز بی سفر را به نوروز بی خطر تبدیل کنند.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه به مردم هشدار دهید، اما آنها را مضطرب نکنید، افزود: نادانسته های ما از این بیماری به دلیل جدید بودن آن بسیار است، از این رو ما باید دانسته های خود را محوری برای جلوگیری از آن قرار دهیم و به مردم بگوییم تا آنجا که می توانند در خانه بمانند و در اجتماعات حضور پیدا نکنند.

وی با اشاره به کنترل ورودی های استان در مقابله با بیماری کرونا،اظهار کرد: در ایستگاه های قطار، فرودگاه ها و ورودی های استان همه چیز را کنترل می کنیم اما به دلیل نامعلوم بودن مدت زمان این بیماری باید مرتب حساسیت مردم را در این خصوص بالا ببریم تا به یاری خدا این مشکل مرتفع شود.

شریعتی سلامت مردم را در اولویت کاری خود دانست و گفت: رعایت توصیه‌ها و دستورات ملی برای مقابله همگانی با ویروس کرونا ضروری است.

استاندار خوزستان آمادگی صدا و سیمای مرکز خوزستان را برای اجرایی کردن برنامه های فرهنگی هنری توسط هنرمندان استان اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیماری کرونا را نه تنها کشوری که بحث نخست جهان دانست و گفت: پویش "نوروز بی سفر" راه اندازی شد تا از این طریق به مردم بگوییم در خانه های خود بمانند و سفر نروند تا همه برای جلوگیری از انتقال این ویروس کمک کنیم.

محمد جوروند افزود: دعوت از هنرمندان و فرهیختگان به دلیل نفوذ و توانمندی که در سطح جامعه دارند در این پویش می تواند به بهتر برگزار شدن آن کمک بسیاری کند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان نیز با اشاره به تشکیل پویش "نوروز بی سفر" گفت: بخش عمده ای از رسالت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی که فرهنگ دوستان دارند ما را برآن داشت که برای شرکت در پویش "نوروز بی سفر " از آنها دعوت کنیم تا بتوانیم از  نظرها و پیشنهادهای این دوستان برای هرچه بهتر برگزار شدن این پویش استفاده کنیم.

سعید رضوانی ضمن تشکر از زحمات محمد جوروند دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در خوزستان افزود: امروز خودمراقبتی بهترین راه حل ما است و هرچه امکانات و تجهیزات داشته باشیم تا این اصل رعایت نشود، فایده ای ندارد.

وی خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر استان تصریح کرد: دعوت و ندایی که شما به مردم می دهید به ما کمک می کند با کم ترین تلفات ممکن این مسیر را طی کنیم.

اختصاص برنامه هایی با حضور هنرمندان در صدا و سیمای مرکز خوزستان، پخش برنامه های شاد و مفرح، کلیپ های هنری و مستند توسط صدا و سیمای مرکز استان، ایجاد پایگاه تولید محتوا با همکاری جامعه پزشکی و اصحاب رسانه برای بحران های پیش رو، ایجاد ارتباط موثر و سازنده میان رسانه ها و متخصصان برای تولید محتوا، برگزاری جشنواره های مجازی کتابخوانی توسط ارشاد برای پر کردن اوقات فراغت مردم، افزایش سطح دسترسی به شبکه های تفریحی و سرگرمی در فضای مجازی و بهبود سرعت اینترنت از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید