امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اختصاص ۲ بیمارستان تامین اجتماعی برای مقابله با کرونا در خوزستان

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: دو بیمارستان تامین اجتماعی در اهواز و مسجدسلیمان برای مقابله با بیماری کرونا در خوزستان  اختصاص یافته است.

به گزارش حبیب خبر به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان، صادق جلیلی افزود: دو بیمارستان میلاد اهواز و شفا در مسجدسلیمان به صورت کامل با ۱۳۰ تخت به عنوان معین بیمارستان‌های دانشگاهی جهت بستری بیماران کرونا ویروس (کووید ۱۹ ) آماده و مهیا شده است . 

وی اضافه کرد: ۶۳ تخت در ۵ بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در استان نیز به بیماران مشکوک به کرونا اختصاص داده شد، همچنین تمامی اعمال جراحی الکتیو و بستری‌های غیراورژانس لغو و تمامی بیمارستان‌ها به عنوان معین مراکز دانشگاهی در خدمت بیماران معرفی شده اعم از بیمه‌ای و غیربیمه‌ای قرار گرفت.

جلیلی اظهار داشت: به مراکز درمانی استان اعم از سرپایی و بستری ابلاغ  شده ضمن آمادگی کامل نسبت به آموزش نیروها و بیماران، تهیه ملزومات، اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه را در دستور کار خود داشته باشند.

وی با اشاره به  راه اندازی کلینیک ویژه بیماران حاد تنفسی  در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز گفت: در این کلینیک پس از تریاژ و انجام آزمایش‌ها و تصویربرداری‌های اولیه، فرد توسط پزشک متخصص عفونی مورد معاینه قرار گرفته و در صورت نیاز برای بستری  شدن اقدامات بستری انجام می‌گیرد.

جلیلی همچنین از به روز شدن پرداخت بدهی به موسسات طرف قرارداد دانشگاهی و غیردانشگاهی خبر داد و افزود: از ابتدای بهمن ماه همزمان با شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور تا کنون بیش از سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و اسناد خزانه  به موسسات طرف قراداد دانشگاهی و غیر دانشگاهی پرداخت شد که خوشبختانه بدهی موسسات دانشگاهی تا آذر ۱۳۹۸ تسویه شد و بدهی  سال ۱۳۹۷ موسسات غیردانشگاهی نیز به صورت کامل تا پایان همین هفته تسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه آماده همراهی و هرگونه همکاری با مجموعه دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی استان هستیم، اظهار داشت: اکیپ‌های مختلف بسیج جامعه پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان با شروع  و شیوع این بیماری، اقدامات پیشگیرانه  گندزادیی و ضدعفونی مراکز درمانی، ساختمان‌های اداری و شعب تامین اجتماعی را به صورت مرتب عملیاتی کرده‌است.

جلیلی با اشاره به اینکه در مقابله با این بیماری توجه به ۲ نکته ضروری است، افزود: مهم‌ترین و نخستین نکته حفظ آرامش و فراهم کردن شرایطی برای آرامش روانی مردم است چراکه استرس یکی از عوامل پایین آوردن سیستم ایمنی بدن است و دومین نکته مهم توجه به خود مراقبتی و رعایت اصول بهداشتی است که  باید در میان مردم فرهنگ‌سازی و تبلیغ شود.

وی ضمن گله از کاستی‌ها و کم توجهی دستگاه‌های ذیربط در تامین اقلام حفاظت فردی در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ ، بر تعامل و همراهی و همکاری با مجموعه وزارت بهداشت تاکید کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز گفته، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۸۳ نفر رسید که تا کنون ۱۸ نفر از آنها فوت کرده و ۳۴ نفر بهبود یافته‌اند.

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۱۹ اسفندماه تاکنون هفت هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

ویروس کرونا موسوم به کووید – ۱۹ ، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید