نظرات
- اولین نظر را شما بدهید
رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: در حال حاضر برخی اتوبوسهای بخش خصوصی حدود یک سال است که وارد خط نشدهاند و شرایط به گونهای است که فعالیت آنها خودمختارانه شده و به زور فعالیتشان را کنترل میکنیم.
کوروش سبزعلی در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۸ بهمنماه) برگزار شد، درخصوص لایجه فروش اموال اسقاطی و غیرقابل استفاده این سازمان، اظهار کرد: ساخت این ۱۲۲ دستگاه اتوبوس به سال ۸۶ برمیگردد که تا سه سال کار کردند و پس از آن موتور ۱۰ اتوبوس جابهجا شد اما باز هم تنها یکی دو سال کار کردند و سپس از رده خارج شدند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: سازمان اتوبوسرانی را با ۱۰۹ دستگاه اتوبوس تحویل گرفتم و اکنون ۱۵۵ اتوبوس فعال در اهواز وجود دارد اما با احتساب اتوبوسهای گردشی، ۱۸۸ اتوبوس داریم. روزانه تعدای از این اتوبوسها خراب میشوند و آنها را اورهال میکنیم.
سبزعلی با بیان اینکه تا آخر سال جاری ۴۰ اتوبوس نیز بازسازی میشوند، گفت: با فروش این اتوبوسها میتوانیم قطعات مورد نیاز را خریداری و اتوبوسها را بازسازی کنیم.
سبزعلی گفت: در حال حاضر برخی اتوبوسهای بخش خصوصی حدود یک سال است که وارد خط نشدهاند و شرایط به گونهای است که فعالیت آنها خودمختارانه شده و به زور فعالیتشان را کنترل میکنیم.
در ادامه، یک عضو شورای شهر اهواز نیز با اشاره به لایحه فروش اموال اسقاطب و غیرقابل استفاده سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: عمر اتوبوس ۱۰ سال است اما این اتوبوسها ۱۰ سال کارکرد نداشتهاند و با دو سه سال فعالیت از رده خارج شدند.
رحیم کعبعمیر افزود: این اتوبوسها با گرمای خوزستان و شرایط این استان سازگاری نداشتند. سیستم خنککننده این اتوبوس ها نیز مشکل داشت و در شرایط خوزستان جوابگو نبود.
کعبعمیر گفت: تعداد اتوبوسهای فعال در اهواز بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ اتوبوس متغیر است و ممکن است دوباره کاهش یابند، اما زمانی که آقای سبزعلی سازمان اتوبوسرانی را تحویل گرفت، تعداد اتوبوسها ۱۰۹ اتوبوس بوده است. برخی اتوبوسها برای دو تا سه ساعت تنها تعمیر میشوند و به همین دلیل تعداد اتوبوسها گاهی متغیر است.
وی با اشاره به مشکل ایجاد شده در زمینه نبود کارتهای اتوبوس (بلیت الکترونیکی) گفت: در حال حاضر حساب و کتاب مشخص نیست و نمیتوانیم بگوییم کارکرد هر اتوبوس روزانه چقدر است؟
به گزارش ایسنا، در نهایت لایحه فروش اموال اسقاطی و غیرقابل استفاده سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز از طریق مزایده، از سوی اعضای شورای شهر تصویب شد.
ارسال نظر به عنوان مهمان