امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

حضور شهردار اهواز در همایش بزرگ "ایرا ن چلچراغ مقاومت"
 
 شهردار اهواز تقاص خون شهید سلیمانی نابودی اسرائیل و برچیده شدن سلطه آمریکا در دنیا دانست.
به گزارش حبيب خبر، موسي شاعري در همایش بزرگ ایران چلچراغ مقاومت ضمن تشکر از برگزارکنندگان این برنامه گفت: هرجا اسم مجاهد بزرگ و بی بدیل ما حاج قاسم سلیمانی می آید نمی توانم این دعوت را اجابت نکنم.
شهردار اهواز افزود: سردار سرافراز و پرافتخار ما شهید سپهبد قاسم سلیمانی در تاریخ ایران جادوانه خواهد بود کسی که برای ما یادآور نام های افسانه ای و اسطوره ای ماست و انقلاب شکوهمند ایران انقلاب خمینی کبیر اگرچه مرزهای جغرافیایی ما را درنوردید و معجزه ی قرن لقب گرفت و در زمان خود همه ی معادلات سیاسی را به هم زد و موجب شد آیین انقلاب در همه جا گسترش پیدا کرد اما حاج قاسم سلیمانی تاثیر دیگری داشت و در دوره حیات پربرکتش نفوذ راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران مرزهای جغرافیایی ایران را طی کرد و ما به مدیترانه و باب المندب رسیدیم.
وی افزود: دو اتفاق خاص پس از جنایت آمریکایی ها رخ داد که باید این ها را از منظر سیاسی و استراتژیک مورد بررسی قرار داد. اتفاق اول این بود که یک کشور زورگو و قدرتمند از نظر اقتصادی و نظامی که داعیه سلطنت بر دنیا دارد و بعد از جنگ جهانی دوم تمام معادلات سیاسی را رقم زده کارش به جایی می رسد که می گوید اگر ایران به ما تعرض کند ۶۲ نقطه را میزنیم درحالیکه ایران عین الاسد را موشک باران می کند و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. از بعد از جنگ جهانی دوم هیچ دولتی نتوانست در مقابل آمریکا بایستد، این اتفاق، اتفاق بزرگی است که حاصل مجاهدتها و رشادتهای حاج قاسم سلیمانی است.
این مقام مسوول درباره شهید ابومهدی مهندس نیز گفت: او به واقع یک شهید زنده بود و فرجامی جزاین نداشت که خونش با خون همرزم مجاهد و عزیزش حاج قاسم سلیمانی ممزوج شود.
شاعری ادامه داد: کسی که تمام عمرش را مجاهدت کرده، و در دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی و برای جمهوری اسلامی و در مدت هشت سال دفاع مقدس در کنار ما حضور داشته. اینها کسانی بودند که نقش ما، نقش تشیع و نقش جهان اسلام را به نقشی قدرتمند و بی بدیل و غیرقابل انکار بدل کردند.
وی عنوان کرد: زندگی این بزرگ مردان که به معنای واقعی مایه مباهات و افتخار ما هستند ابعاد مختلفی دارد که این مجال برای شرح همه ی آنها کوتاه است.
شهردار اهواز در توصیف مقام شامخ و روح بلند شهید سلیمانی یادآور شد: این شهید عزیز کسی بود که پس از جنایت های آمریکا در منطقه گفت: ای ترامپ قمارباز من حریف تو هستم.
شهردار اهواز درباره استقامت و مقاومت ملت ایران نیز گفت: ملت ایران ملت امام حسین است ملتی است که در مراسم شهید سلیمانی انسجام و عظمت و روحیه شهادت طلبی خود را نشان داد. ما هشت سال شرایط سخت جنگی و شرایط دشوار اقتصادی را پشت سر گذاشتیم، ما ملت ایران از خون شهید سلیمانی نخواهیم گذشت، موشک باران عین الاسد تقاص خون شهید ما نیست زیرا تقاص خون شهید سلیمانی نابودی رژیم غاصب اسرائیلی و برچیده شدن سلطه آمریکاییها از منطقه و در دنیا خواهد بود.
شاعری درباره برگزاری همایش های این چنینی اظهار کرد: قطعا برگزاری گردهمایی ها و همایش هایی ازین دست تنها بخش کوچکی از ادای دین ما به سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی است زیرا این شهید بزرگوار نقش بزرگی در یکپارچه کردن و همدل کردن و در کنار هم قراردادن نیروها و ظرفیت های بزرگ جهان اسلام در کنار هم داشت.
وی غزه، پاکستان، افغانستان، عراق، یمن لبنان و همه ظرفیت های اسلامی را در کنار هم قرار داد و تبدیل به قدرت بی بدیلی کرد که استکبار جهانی و همه قدرتها در مقابلش ناتوان هستند و کارشان به جایی می رسد که دست به یک جنایت خفت بار بزنند.
شهردار اهواز در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خدای بزرگ فرجام همه ی ما را شهادت در راه خودش و پیوستن به شهدای عزیز و اسطوره بزرگ و پهلوان و قهرمان عزیزمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بگرداند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید