امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

تلاش گرم برای ساخت زنجیره سرد

 معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان گفت: فرآیند اجرایی ساخت زنجیره سرد مرکز بهداشت غرب اهواز با اعتبار یک میلیارد و سیصد میلیون تومان در دستور کار معاونت بهداشت قرار گرفت.

 به گزارش ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ حبیب خبر، دکتر مهرداد شریفی، از اهمیت ویژه واکسیناسیون در زندگی هر فرد به ویژه ارتقای سلامت کودکان خبر داد و افزود: تزریق درست و به موقع واکسن و انجام مراقبت های آن، از ابتلا به بیماری ها جلوگیری و بدن را در مقابل آن بیماری مقاوم می کند. این امر مهم درخور واکسن سالم با حفظ زنجیره سرمای استاندارد است.

 او بازگو کرد: زنجیره سرد مجموعه فعالیت‌هایی است که برای ذخیره، انتقال، حفظ و نگهداری یک ماده(واکسن) به صورت کنترل شده (در دمای پایین و استاندارد) به کار می‌رود.

دکتر شرفی ادامه داد: هدف از زنجیره سرد این است که یک نمونه یا ماده (واکسن)را در تمام مراحل تحویل، پردازش و ذخیره‌سازی در یک محدوده دمای مشخص نگهداری کند.

او خاطر نشان کرد: با توجه به انبوه جمعیت تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز و به منظور حفظ و ارتقای محل های ذخیره و نگهداری واکسن های مورد استفاده در برنامه ایمن سازی کودکان در دمای استاندارد ۸-۲ درجه، راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن به همراه ژنراتور در این شهرستان را ضروری دانستیم.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان گفت: فرآیند اجرایی ساخت زنجیره سرد مرکز بهداشت غرب شهرستان اهواز با اعتبار یک میلیارد و سیصد میلیون تومان در دستور کار معاونت بهداشت قرار گرفت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید