امروز:
سه شنبه - 11 ارديبهشت - 1403
ساعت :

نیاز برنامه سازان صدا و سیما شناخت مخاطب است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و رییس کمیته فضای مجازی شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیاز برنامه سازان صدا و سیما را شناخت هم سخن دانست و گفت: توجه به حوزه رسانه می تواند گام موثری در ایجاد مشارکت پر شور در انتخابات پیش رو داشته باشد.

به گزارش حبیب خبر، "مجید منادی" در هشتمین جلسه کمیته تخصصی فضای مجازی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان- که با حضور اعضا در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تشکیل شد- بر لزوم برگزاری جشنواره با فراخوان مقاله با موضوع آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: از طریق جریان سازی در جامعه می توان مشارکت بیشتر افراد را در حوزه آگاه سازی هموار کرد.

او نیاز برنامه سازان صدا و سیما را شناخت مخاطب از طریق مشارکت همه قشرهای جامعه برشمرد و گفت: صدا و سیما توجه بیشتری به ارزیابی و پیمایش فضای مجازی داشته باشد. برگزاری جشنواره می‌تواند به تولید محتوا در فضای مجازی کمک کند و سبب گسترش توجه به محتوا و تولیدات بیشتر شود.

 مدیر کل فرهنگ خوزستان گفت: توجه به سلبریتی‌ها به صورت قانونی و تبلیغ در فضای مجازی می تواند تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قوانینی را مصوب کرده که کانال‌های بالای ۵۰۰۰  نفر برای انجام فعالیت می بایست از این وزارتخانه مجوز بگیرند.

* نقش‌ رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

مسوول کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل با اشاره به موضوع جلسه گفت: نقش رسانه ها در دهکده جهانی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، به ویژه کاهش مصرف مواد مخدر، بسیار مهم است. رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار مؤثری در آگاهی‌بخشی، آموزش و ترویج سبک زندگی سالم و پیشگیری از مصرف مواد مخدر داشته باشند.

"علیرضا منصوری خواه"  به برخی از نقش‌ رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به شرح زیر اشاره کرد:

* آگاهی‌بخشی: رسانه‌ها می‌توانند اطلاعات مربوط به آسیب‌های مصرف مواد مخدر را به جامعه ارائه کنند. این اطلاعات  شامل عوارض جسمانی و روانی مصرف مواد مخدر، راه‌های پیشگیری و درمان، تجربه‌های افراد مبتلا و داستان‌های زندگی افرادی که موفقیت به خروج از اعتیاد شده اند.

* آموزش: رسانه‌ها می‌توانند برنامه‌ها و مطالب آموزشی را درباره اثرات مخرب مواد مخدر، راه‌های پیشگیری و درمان، مهارت‌های مقابله و توانمندسازی افراد را به هدف جامعه آموزش دهند.

* ترویج سبک زندگی سالم: رسانه‌ها می‌توانند سبک زندگی سالم و فعالیت‌های سرگرم‌کننده و مفید شامل ورزش، هنر، فرهنگ و سبک زندگی‌های مثبت را ترویج دهند.

*. تحریک به تفکر و بحث: رسانه‌ها می‌توانند موضوع مصرف مواد مخدر را در جامعه با ایجاد حساسیت مطرح کنند و به تفکر و بحث درباره عواقب و راه‌حل‌های ممکن بپردازند. این تحریک به تفکر می‌تواند باعث افزایش آگاهی و توجه به مساله شود.

او عنوان کرد: با توجه به نقش مهم رسانه‌ها در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، همکاری و هماهنگی میان رسانه‌ها، مراکز درمانی، سازمان‌های مربوط و جامعه بسیار اهمیت دارد. این همکاری می‌تواند منجر به ارایه پیام‌های هماهنگ و قوی‌تر در پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر شود.

او گفت: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی و توجه ویژه به حوزه آموزش گروه همسالان و همالان از طریق بازی های تعاملی می توان گام مثبتی در کنترل رفتارهای زمینه ای برداشت.

منصوری خواه بر توجه به تولید محتوا با توجه به گروه های سنی و ذائقه افراد تاکید کرد و به بیان تحلیل محتوا و فرا تحلیل در اثر بخشی محتوای برنامه‌های آموزشی پرداخت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید