امروز:
دوشنبه - 31 ارديبهشت - 1403
ساعت :

وقتی سازمان (آبرق) از (خاک) پول می سازد!

شهردار اهواز با اشاره به روند لایروبی و بهسازی رودخانه کارون گفت: اگر کارهای کارون مربوط به سازمان آب و برق است همه کارهای آن را انجام بدهند اما اگر مربوط به شهرداری است، آن را به ما بدهد تا کارهایش را انجام بدهیم.

به گزارش ۳۰ امرداد ۱۴۰۲ حبیب خبر، "رضا امینی"، با اشاره به گفته سازمان آب و برق خوزستان مبنی بر اینکه وظیفه‌ای در قبال لایروبی و بهسازی کارون در محدوده‌های شهری ندارد، اظهار کرد: وظیفه سازمان آب و برق، در حوزه آب و برق و شرکت آبفا در حوزه آب و فاضلاب است بنابراین چرا می‌گویند لایروبی کارون وظیفه شهرداری است؟

شهردار اهواز گفت: اگر لایروبی و نی‌زدایی وظیفه شهرداری است ما این کار را انجام می‌دهیم اما به این شرط که بقیه کنار بروند؛ نه اینکه من کار را انجام دهم و بگویند برای اجرای کارهایی مانند ایجاد رستوران و پارک و برق و کارهایی از این قبیل باید از سازمان آب و برق مجوز بگیریم.

او افزود: اگر کارهای کارون مربوط به سازمان آب و برق است همه کارهای آن را انجام بدهند اما اگر مربوط به شهرداری است، آن را به ما بدهد تا کارهایش را انجام بدهیم.

وقتی شهرداری می‌خواهد از حاشیه رودخانه برای فضای سبز خاک جابه‌جا کند، می‌گویند باید مجوز بگیریم و پول به حساب‌شان بریزیم در حالی که ما می‌گوییم خاکی که حاصل لایروبی است و در بیایان شهر دیگری خالی می‌شود را در فضای سبز همین شهر اهواز استفاده کنیم؛ یعنی بابت این هم باید پول بدهیم؟

* مگر شهرداری، شرکت آب منطقه‌ای است؟

امینی با اشاره به محرومیت مردم ملاشیه و عین ۲ و مشکلات اخیر این منطقه درباره آب آشامیدنی گفت: در پی این ماجرا امام جمعه اهواز از شهرداری خواست که با کار جهادی به مردم این مناطق آبرسانی شود و ما با استفاده از ظرفیت سازمان خدمات موتوری و سازمان آتش‌نشانی و با ماشین‌های اجاره‌ای، آبرسانی آب آشامیدنی به ملاشیه را انجام دادیم؛ ولی ما هم از آب و برق می‌پرسیم مگر شهرداری شرکت آب منطقه‌ای است که این کار را انجام بدهد؟

حبیب خبر: "باور بفرمایید آن قدر از سیاست ها و برنامه های سازمان "آبرق" خوشم می آید که نمی دانم سرم را در کارون فرو کنم یا بر خاک های کنار رودخانه بگذارم و چند دقیقه ای به گفتن احسن و آفرین و مرحبا و چند نقطه مشغول شوم اما می ترسم برای همین چند دقیقه هم کارشناسان این سازمان از ما پول بخواهند و ناچار شوم مثل شهرداری اهواز- که هنگام جابه جایی خاک از حاشیه رودخانه برای فضای سبزش باید مجوز بگیرد و به حساب سازمان مبلغی واریز کند- ما هم باید سر کیسه مان را شل کنیم!

اصلن چه طور است مثل آبفار یا آبفا روستایی که در آبفا اهواز ادغام کردند، پیشنهاد بدهیم یا شهرداری اهواز را در سازمان "آبرق" ادغام کنند یا سازمان را در شهرداری اهواز و نامش را هم بگذارند "آبرق داری" یا "آبرق شهر" یا "کلان آبرق شهر" یا "آب برق پول". مانند ادارات بازرگانی که در سازمان های صنعت و معدن ادغام شدند و سازمان صمت زاییده شد!   

خواهشمند است تا خارجی ها از پیشنهاد ما سواستفاده نکرده اند، مسوولان وابسته زودتر دست بجنبند و آن را عملی کنند تا بعد هم برای وضعیت پوشیده ای که برای شورای شهر اهواز پیش خواهد آمد پیشنهاد و راه کار دیگری ارایه بدهیم... 

در ضمن بی مناسبت ندیدیم یکی از غزل های حضرت حافظ را در زیر به دید دست اندرکاران سازمان آبرق برسانیم تا حظ وافر ببرند!"

یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد؟

دوستی کِی آخر آمد دوستداران را چه شد؟

آب حیوان تیره‌گون شد خضر فَرُّخ‌پِی کجاست

خون چکید از شاخِ گل بادِ بهاران را چه شد؟

کس نمی‌گوید که یاری داشت حقِّ دوستی

حق‌شناسان را چه حال افتاد یاران را چه شد؟

لعلی از کانِ مُروّت برنیامد سال‌هاست

تابش خورشید و سعی باد و باران را چه شد؟

شهرِ یاران بود و خاکِ مهربانان این دیار

مهربانی کِی سر آمد شهریاران را چه شد؟

گویِ توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند

کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد؟

صدهزاران گل شکفت و بانگِ مرغی برنخاست

عندلیبان را چه پیش آمد هَزاران را چه شد؟

زهره سازی خوش نمی‌سازد مگر عودش بسوخت؟

کس ندارد ذوقِ مستی میگساران را چه شد؟

حافظ! اسرارِ الهی کَس نمی‌داند، خموش

از که می‌پرسی که دورِ روزگاران را چه شد؟

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید