امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دکتر شریفی: بهورزان خوزستانی به موتورسیکلت مجهز شدند

 معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان از ورود موتورسیکلت های وزارت بهداشت برای بهورزان در استان خبر داد.

 به گزارش روز سه شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲ حبیب خبر، دکتر مهرداد شریفی گفت: نخستین محموله از موتورسیکلت های وزارت بهداشت برای انجام ماموریت‌های درمانی و امور محوله بهورزان در سطح روستاها وارد خوزستان شد.

 او بهورزان را نخستین پیشگامان ارایه خدمات بهداشتی در نظام شبکه های بهداشت و درمان دانست که برای انجام ماموریت‌های محوله، نیازمند پشتیبانی های لازم بوده و باپیگیری های انجام شده از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و برای تحقق عدالت در سلامت تعداد چهارصد دستگاه موتورسیکلت ازسوی وزارت بهداشت اختصاص یافت که نخستین محموله از آن ها  وارد خوزستان شد.

 معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان افزود: باتوجه به  اینکه بهورزان برای انجام مراقبت های بهداشتی برای گروه های هدف، بازدید از واحدهای صنفی، مدارس و اماکن عمومی در سطح روستای اصلی، روستاهای اقماری تابعه و مناطق سیاری و همچنین تامین مایحتاج مورد نیاز از مراکز خدمات جامع سلامت نیازمند استفاده از وسیله نقلیه هستند، پیگیری های لازم به منظور رفع نیاز بهورزان از سوی این معاونت از وزارتخانه انجام شد که به حمدالله تحقق یافت.

 شریفی، موتورسیکلت را کاریردی ترین وسیله برای انجام امور بهورزان در سطح روستاها دانست و خاطر نشان کرد: داشتن گواهینامه رانندگی با موتور، نداشتن سوء سابقه در نگهداری از اموال بیت المال، تعداد روستاها و طولانی بودن مسیرهای دسترسی از شرایط الزامی واگذاری موتور سیکلت به بهورزان است.

 او در پایان یادآور شد: علاوه بر این موتورسیکلت ها رایزنی های لازم برای تحویل ۸۰ دستگاه خودرو کمک دار برای ارایه خدمات بهداشتی درمانی به جمعیت روستایی در مناطق صعب العبوردانشگاه علوم پزشکی جندیشاپور اهواز در وزارت خانه در حال پیگیری است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید