امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی کودکان مقطع ابتدایی در خوزستان

 معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان از دریافت ۷۱۷ هزار و  ۳۷۱ عدد وارنیش فلوراید از سوی وزارت در اجرای طرح کشوری وارنیش فلورایدتراپی کودکان مقطع ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲خبرداد.

 به گزارش حبیب خبر، دکتر مهرداد شریفی افزود: طرح کشوری وارنیش فلوراید تراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی، با هدف ارتقا سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی و پیشگیری از پوسیدگی دندان ها، هرسالهاز مهرتا خرداد ماه  در دو مرحله در سطح مدارس ابتدایی اجرا می شود.

 او تصریح کرد: در این طرح مراقبان سلامت و بهورزان بعد از هماهنگی با واحدهای آموزش و پرورش تابعه، به مدارس ابتدایی تحت پوشش خود مراجعه کرده و با ارایه آموزش های لازم در زمینه  بهداشت دهان و دندان و اهمیت اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی نسبت به اجرای طرح در مدارس اقدام می کنند وگزارش عملکرد اجرای طرح در سامانه سیب ثبت می شود.

 دکتر شریفی یادآوری کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس عملا اجرای طرح از سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تا ۱۴۰۳-۱۴۰۲ متوقف شده بود.

 خوش بختانه برای اجرای این  طرح در سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ هم اکنون تعداد ۷۱۷ هزار و ۳۷۱ عدد وارنیش فلوراید از سوی وزارتخانه به این معاونت تعلق گرفته است که بلافاصله بعد از دریافت سهمیه مربوط در سطح شهرستان ها توزیع شد تا برای اجرای طرح در سطح مدارس از ابتدای مهرماه سال جاری مورد استفاده قرار گیرند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید