امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اعلام کرد: چاه های آبرسانی شرکت آغاجاری با هدف مقابله با تنش آبی جنوب شرق خوزستان احیا می شوند.

 به گزارش حبیب خبر، جواد تقی زاده توضیح داد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و کاهش قابل ملاحظه بهره دهی چاه های آب و با هدف جلوگیری از بروز تنش آبی در منطقه جنوب شرق خوزستان احیای چاه های آبرسانی این شرکت با همکاری یک شرکت دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت.

 او افزود: در سال های اخیر  دو حلقه چاه آبرسانی سردشت و یک حلقه چاه آبرسانی گاز و گاز مایع ۱۰۰۰  بدلیل ناکارایی از چرخه تولید خارج شده بودند. همچنین یک حلقه چاه دیگر  در آبرسانی سردشت با بهره دهی بسیار  پایین در حال فعالیت بود.

 با توجه به بروکراسی طولانی مجوز حفر چاه های جدید و  هزینه های هنگفت ابن کار همچنین دستکاری سفره های زیرزمینی آب و منابع طبیعی،احیای جاه های آبرسانی این شرکت با دعوت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت.

 تقی زاده بیان کرد: خوش بختانه عملیات ویدئو متری شرکت دانش بنیان با استناد به  مشاهدات لایه های درونی چاه ها در اعماق مختلف، احیای این چاه ها را  امکانپذیر کرده است.

او صرفه جویی  اقتصادی حاصل از عملیات احیا و مرمت جاه های آبرسانی نسبت به حفر چاه جدید را ۷۰ در صد اعلام کرد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با داشتن ۴ تاسیسات آبرسانی نقش مهمی در تامین آب و مرتفع کردن تنش آبی منطقه جنوب شرق خوزستان دارد.

 آب تولیدی روزانه این شرکت  ۷۰ هزار متر مکعب است که ۶۰ در صد آن تولیدی معادل ۴۰ هزار متر مکعب به صورت روزانه و مستمر و رایگان در اختیار آبفا قرار می گیرد تا از این طریق آب ۴۵ روستا و مناطق شهری تامین شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید