امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

هر چه درباره سید محسن بگویید کم گفته‌اید

 

 آیت‌الله سید علی شفیعی گفت: هر چه درباره سید محسن بگویید کم گفته‌اید. علت این است که هر کس در یک محدوده خاص سید محسن را می‌دید و شاید هیچ کس به اندازه پدر یا مادر او نمی‌تواند همه جهات او را درک‌ بکند.

 

به گزارش حبیب خبر از ایسنا، شماری از اهالی رسانه در اهواز روز پنج‌شنبه ششم بهمن ۱۴۰۱ در مرقد حضرت علی بن مهزیار اهوازی حضور یافته و با قرائت فاتحه به مقام حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی ادای احترام کردند و پس از آن با آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری،دیدار کردند.

 

آیت‌الله شفیعی در این دیدار با قدردانی از حضور اعضای خانه مطبوعات گفت: خدمت شما خوش‌آمد عرض می‌کنم که ساعاتی از وقت خود را صرف کردید ‌و به اینجا تشریف آوردید.

نکته دوم این است که مجددا تشکر کنم که سر وقتی که معین شده بود تشریف آوردید. بارها عرض کردم و همیشه قابل گفتن است که تا آنجا که ما می‌دانیم در اهواز ساعات معین شده رعایت نمی‌شود.

وقتی به صورت شوخی یا جدی گفته می‌شود که دیر کردید عذر همه ترافیک است. جناب‌عالی که می‌دانید ترافیک است و این را تجربه کرده‌اید، دفعه دیگر زودتر بیایید که گیر ترافیک نشوید و مجبور نشوید عذر بیاورید.

اینکه آقایان راس ساعت تشریف آوردند برای من جالب و ارزشمند بود. رعایت وقت بسیار مهم و ارزشمند است و دلیل بر این است که انسان در جاهای دیگر هم رعایت جهات لازمه را می‌کند. ابن قابل تشکر و تقدیر است. از شما سپاسگزارم.

 

وی گفت: با صحبتی که آقایان ابتدای جلسه بیان داشتند، مشخص شد محور اصلی این دیدار، سید محسن ما است. از اظهار لطف شما تشکر می‌کنم.

در برنامه دزفول گفتم شما درباره من هر چه بگویید زیاد گفتید. من قابل نیستم. من کسی نیستم که کسی از من تعریف و توصیف کند. فقط دعا کنید خداوند ما را رسوا نکند. خداوند گناهان ما را بپوشاند.

هر چه درباره من بگویید زیاد گفته‌اید، مبالغه کرده‌اید، ولی هرچه درباره سید محسن بگویید کم گفته‌اید. علت این است که شاید هیچ کس به اندازه پدر او نمی‌تواند دانسته باشد.

کسی در شب، کسی در روز، کسی در محل کار، یا در مسجد، هر کس در جایی و در همان محدوده سید محسن را می‌دید. اما اینکه کسی همه جهات او را درک‌ بکند، پدر یا مادر می‌تواند این را احساس بکند.

 

آیت‌الله شفیعی ادامه داد: یک جمله‌ای خدمت تان عرض کنم که جای خیلی چیزها را می‌گیرد. یکی از دوستان مسجد ایشان می‌گفت که در مسجد ایستاده بودم ایشان وارد شد. به او گفتم این قدر خودت را اذیت نکن، این قدر دوندگی نکن. جواب داد: فلانی، کار، کار، کار. کما اینکه یک شب در منزل، خودم به او گفتم این قدر به خودت اذیت نرسان‌. می‌خواهی چه بکنی؟ مسجد، محراب، منبر، دانشگاه، درس، بحث، خانواده، چیزهای دیگر و ... چه خبر است؟

او گفت من برای خدا کار می‌کنم. در حالی که من به حسب ظاهر به خود نگذاشتم ولی از دل تکان خوردم که انسانی که می‌خواهد برای خدا کار کند غیر از این، نمی‌تواند باشد. لذا اگر توصیه‌ای لازم باشد این است که انسان برای خدا کار کند. انسان برای خدا قدم بردارد.

 

این عالم دینی بیان کرد: قرآن مبارک، معلم بزرگ ما است. می‌فرماید: «قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ» (انعام، ۹۱) ای پیغمبر، به مردم بگو، خدا و آن ها را رها کن. خدا را که گفتی و مطرح کردی، همه چیز را گفته‌ای. اگر گفتی خدا، چیز نگفته‌ای باقی نگذاشتی. همه چیز در خدا مندرج است‌.

خداوند محیط و مشرف به همه چیز و همه کس است و خود خداوند توان می‌دهد، عزت می‌دهد. بنابراین اگر انسان برای خداوند کار بکند، همه کار ها را کرده و اگر برای خدا صحبت کند، همه چیز را گفته و اگر برای خداوند بنویسد، همه چیز را نگارش کرده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در تمام شوون زندگی، خدا را در نظر بگیرید. این شاید در گفتار، آسان باشد اما در مرحله عمل اگر ادامه دادید کم کم خداوند کمک می‌کند.

در روایتی آمده است که خداوند متعال می‌فرماید: «مَن تَقَرَّبَ إلَیَّ شِبرا تَقَرَّبتُ إلَیهِ ذِراعا ، و مَن تَقَرَّبَ إلَیَّ ذِراعا تَقَرَّبتُ إلَیهِ باعا ، و إذا أقبَلَ إلَیَّ یَمشی أقبَلتُ إلَیهِ اُهَروِلُ» اگر کسی یک وجب به من نزدیک شود، من یک ذراع به او نزدیک می شوم و اگر کسی یک ذراع به من نزدیک شد، بیش‌از آن به او نزدیک می‌شوم و اگر کسی یک گام به من نزدیک بیاید، من شتابان به سوی او می‌آیم. این خدایی است که خود را معرفی کرده است. ما به طرف خدا نرفته و او را ندیدم. اگر به طرف خدا برویم، خدا خودش را به ما نشان می‌دهد.

انسان در خلوت و جلوت، نزد خانواده، پیش همسایه و همگان همیشه هم و غمش این باشد که خدا را در نظر بگیرد. این نباشد که فلانی خوشش بیاید، یا خوشش نیاید. همه‌اش خدا باشد. هیچ کس که نبیند، خداوند متعال می‌بیند.

شما فرزندان اسلام هستید، فرزندان مذهب جعفری و انقلاب اسلامی هستید. به خدا توجه کنید. مبدا و مقصد خود را خدا قرار دهید و آثارش را نه تنها در آخرت، در دنیا هم خواهید دید.

ان شاءالله خداوند در ماه رجب همه شما را به بهترین توفیقات موفق و موید بدارد و دعای خیر امام زمان(عج) و ادعیه زاکیه مقام معظم رهبری را شامل همه شما و همه ما بفرماید.

 

از حاشیه‌های این نشست این بود که آیت‌الله شفیعی در پایان رو به بانوان حاضر در نشست عذرخواهی کرد و گفت: در زبان یادم رفت بگویم و از شما تشکر کنم اما در دل متوجه شما بودم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید