دومین جشنواره "شهد رسانه" - که ۲۵ آبان ۱۴۰۱ به همت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان در شرکت کشت و صنعت امیرکبیر برگزار شد- برگزیدگان خود را شناخت.

 

به گزارش حبیب خبر، دبیر جشنواره شکرستان در آیین اختتامیه جشنواره شهد رسانه- که در حقیقت در یک سال گذشته نشان داده خرمن کوب جشنواره های مطبوعات است- استقبال رسانه‌ها از این جشنواره را عاملی برای شکوفایی هر چه بیشتر صنعت نیشکر دانست.

 

 ولید آلبوناصر گفت: آشنایی با ظرفیت‌های صنعت نیشکر، ارج نهادن به تلاش‌های صادقانه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، ایجاد نشاط و افزایش رقابت مؤثر و سازنده در تعالی و توسعه مطبوعات استان از اهداف دومین جشنواره مطبوعاتی شهد رسانه است.

 

معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف جشنواره

 

 بر اساس اعلام نظر هیات داوران جشنواره شهد رسانه، در بخش خبر، محمدرضا بنوره از خبرگزاری ایرنا و شایان حاجی نجف از خبرگزاری ایسنا شایسته تقدیر شدند.

 

در این بخش، هیچ‌یک از شرکت کنندگان از نگاه داوران حائز رتبه‌های اول، دوم و سوم نشدند.

 

در بخش گزارش، زهرا عباسی از روزنامه همشهری مقام دوم، ساسان ناصری‌زاده از باشگاه خبرنگاران جوان رتبه سوم را کسب کردند.

پدرام طاهری نیز از سایت خبری تارنمای جنوب شایسته تقدیر شد. در این بخش، هیچ‌یک از شرکت کنندگان از نگاه داوران حائز رتبه برتر نشدند.

 

در بخش مصاحبه هیچ اثری حائز رتبه‌های برتر نشد و شهلا روشنی از روزنامه دنیای اقتصاد شایسته تقدیر شد.

 

در بخش تیتر دومین جشنواره شهد رسانه، مرتضی آژند از سایت خبری کاوش اخبار به مقام اول رسید و غلامرضا فروغی نیا از روزنامه اقتصاد بومی مقام دوم و حبیب اله بهرامی بیرگانی از سایت حبیب خبر رتبه سوم را کسب کردند.

 

در این بخش بر اساس اعلام نظر هیات داوران مصطفی حلالی از عصر خوزستان و افشار پرویزی بابادی از امید خوزستان شایسته تقدیر شدند.

 

در بخش یادداشت و مقاله نیز به ترتیب دکتر لفته منصوری از پایگاه خبری شوشان مقام اول، مرتضی آژند از سایت خبری کاوش اخبار مقام دوم و ویدا مهین‌پو از روزنامه خوزی‌ها مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

 

در بخش موضوع ویژه (خودکفایی) نیز هیچ اثری حائز رتبه‌های برتر نشد و امید زمانی از سایت کاوش اخبار شایسته تقدیر شد.

 

کوثر کریمی و امل درویش از خبرگزاری مهر در بخش ویژه راهکارهای خشکسالی، به ترتیب به مقام اول و دوم و مهدی ربیعی نیز از روزنامه عصرکارون حائز رتبه سوم شدند.

 

همچنین در بخش گزارش‌های خبری تلویزیونی، براساس اعلام نظر هیئت داوران فرهاد فرحانی، مهران نیک‌اندیش و فرشاد آقایی شایسته تقدیر شدند.

 

براساس این گزارش، فریدون صدیقی، جلال خوش‌چهره و رضا غبیشاوی آثار مطبوعاتی منتخب دومین جشنواره ملی شکرستان را داوری کردند.

 

هیات داوران دومین جشنواره شهد رسانه همچنین در بیانیه‌ای با ابراز خرسندی از استمرار این جشنواره مطبوعاتی نکاتی را بیان کردند.

 

هیات داوران در این بیانیه تأکید کردند، آثار ارسالی در برخی بخش‌ها با وجود تعداد بالا اما از نظر موضوع، محتوا و ساختار، کمتر چشم‌گیر بودند.

 

آنچه که به انتخاب نهایی رسید از میان مجموعه آثار دریافتی است. همچنین آثار ارسالی گرچه موضوع بدیعی داشتند اما از نظر محتوای غنی و ساختار حرفه‌ای در رنج بودند.

 

هیات داوران در پایان امیدوار است روزنامه نگاران و رسانه‌ها بتوانند به نقش تاریخی خود عمل کنند و فرصت‌های تازه ای را در این مسیر در مقابل خود بیابند.

 

در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شکرستان، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان، فرماندار شهرستان کارون، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و جمعی از مدیران و مسوولان استانی در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر حضور داشتند.

 

حبیب خبر: در سال ۱۳۹۵ ششمین جشنواره شهر و رسانه شهرداری اهواز فراخوان داد و آثار خبرنگاران و روزنامه نگاران را گرفت؛ اما هرگز این جشنواره را برگزار نکرد تا این که در پانزدهم فروردین ۱۴۰۰ شهرداری اهواز دوباره فراخوان ششمین جشنواره شهر و رسانه را رونمایی کرد اما تا کنون که ۲۰ ماه از رونمایی فراخوان می گذرد خبری از برگزاری جشنواره کذایی اش نیست!

 

از سوی دیگر یکم دی ماه سال ۱۴۰۰ خانه مطبوعات خوزستان و اداره فرهنگ پوستر پنجمین جشنواره  مطبوعات و خبرگزاری ها را رونمایی کردند اما تا کنون (۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱) خبری از برگزاری جشنواره و معرفی برگزیدگان نیست!

 

به راستی این همه رونمایی های کاذب و سرکاری برای چیست و چرا مسوولان مربوط، اهالی مطبوعات و خبرگزاری ها را سرکار می گذارند؟! مگر دیواری کوتاه تر از این تلاشگران بی جیره و مواجب نیافته اند؟!

 

منبع: کاوش اخبار/ عکس از: حبیب خبر