امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی پیگیری از سوی مجلس و اهتمام وزیر خارجه کشورمان، عراق با ورود زایران افغانستانی و پاکستانی از مرز شلمچه برای زیارت اربعین حسینی موافقت کرد.

 به گزارش حبیب خبر، "سید مجتبی محفوظی" افزود: برای ورود پاکستانی‌ها و افغانستانی‌های موجود در شلمچه به عراق هماهنگی صورت گرفته است و مراتب پس از پیگیری‌های مجدانه جمهوری اسلامی ایران، امروز در سلسله مراتب از سوی دفنر نخست‌وزیر عراق به وزارت کشور این دیارِ میزبان عاشقان حسینی، ابلاغ شد.

 این نماینده مجلس و دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اهتمام وزارت خارجه  کشورمان را در این ارتباط  ارج نهاد و تصریح کرد: شایسته است از پیگیری‌های عملیاتی برادر انقلابی جناب دکتر عبداللهیان که به رغم مشغله‌های دیپلماتیک نسبت به پیگیری این امر مورد درخواست ما و مجلس شورای اسلامی اهتمام ورزیدند، قدردانی کنم.

  گفتنی است: پیش از این عراق، برخلاف سال‌های گذشته برای زایران اربعین کشورهای افغانستان و پاکستان محدودیت اعمال کرده بود؛ به‌طوری‌که این زایران امکان ورود به عراق از مرز زمینی را نداشتند و باید به صورت هوایی عازم عراق می‌شدند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید