امروز:
سه شنبه - 4 ارديبهشت - 1403
ساعت :

استفاده مکرر شهرداری اهواز از ترک تشریفات

 

 در جلسه امروز شورای شهر ضمن بررسی لایحه ترک تشریفات برای تسهیل در ترمیم نوارهای حفاری شبکه فاضلاب شهری اهواز، اعضای شورا از استفاده مکرر شهرداری از ترک تشریفات انتقاد کردند و خواستار کاهش این موارد شدند.

 

 رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز  درباره لایحه ترک تشریفات برای تسهیل در ترمیم نوارهای حفاری شبکه فاضلاب شهری اهواز اظهار کرد: نباید هر موضوعی سریع به سمت ترک تشریفات بیاید. ترک تشریفات هزینه شهرداری را بالا می‌برد بنابراین کار باید در موعد مقرر انجام شود.

 

به گزارش حبیب خبر از ایسنا، غلامرضا شانه‌سازان با بیان اینکه در مدیریت باید حوادث پیش‌بینی شود، افزود: باید آماری ارائه شود تا ببینیم در یک سال گذشته چه میزان لایحه ترک تشریفات داشته‌ایم. ترک تشریفات پوئن منفی شورا و شهرداری است نه مثبت.

 

در ادامه رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز گفت: از ابتدای آغاز به کار شورا، مطرح کردیم که به راحتی موضوع ترک تشریفات را انجام نمی‌دهیم زیرا در این کار شفافیت وجود ندارد.

 

علی‌مدد هاشم‌پور با بیان اینکه سازمان امور عمرانی شهرداری باید به اندازه توان کار بگیرد، افزود: شهرداری کار ترک تشریفات را انجام داده و اکنون می‌خواهد از شورای شهر مجوز بگیرد در حالی که اگر قرار است شورا با ترک تشریفات موافقت کند باید قبل از انجام کار مجوز گرفته شود بنابراین دوستانی که این کار را کرده‌اند خودشان پاسخ گو باشند.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز گفت: چرا شهرداری برای انجام کارها از ماشین‌آلات استیجاری استفاده نمی‌کند و موضوع پیمانکار را مطرح می‌کند؟ بنابراین به دلیل شفافیت نداشتن ترک تشریفات، مخالف این لایحه هستم و پیشنهاد می‌شود دیگر اعضای شورا نیز به این لایحه رای ندهند.

 

در ادامه رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز درباره این پروژه گفت: در مقطعی در حضور مدیرعامل آبفا در شورای شهر، به ترمیم نشدن نوارهای حفاری در سطح شهر اعتراض کردیم. با توجه به اینکه پیمانکار انتخاب نشده بود، از سوی سازمان امور عمران در مقطعی کارخانجات آسفالت راه‌اندازی شد تا آسفالت مورد نیاز خود را تامین کند اما این سازمان به منظور تامین مصالح برای زیرسازی کار، از پیمانکار استفاده کرده است.

 

احمد سراج با بیان اینکه سازمان امور عمرانی شهرداری اهواز از این به بعد باید کمتر از پیمانکار دسته دو استفاده کند، گفت: در بسیاری از مواقع نیازی به مناقصه ترک تشریفات نیست و می‌توان مناقصه محدود داشت اما در شرایط سخت نباید کار متوقف شود و در این راستا سازمان امور عمران از پیمانکار دسته دو استفاده کرده است.

 

در ادامه دیگر عضو شورای شهر اهواز با موافقت با این لایحه گفت: با توجه به وضعیت اسفبار شهر، به محض ابلاغ مصوبه باید استارت کار زده شود؛ این پروژه نباید در پروسه نبود قیر یا موارد دیگر قرار گیرد و باید سریع کار انجام شود.

 

سید محسن موسوی‌زاده با اشاره به برگزاری مراسم‌ افتتاحیه برای پروژه‌های مختلف شهری اهواز افزود: با توجه به اینکه شهرداری اهواز نقش یک پیمانکار و واسط را ایفا می‌کند، نمی‌پذیرم برای انجام این کار نیز مراسم پروژه افتتاح برگزار شود.

در ادامه سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: این موضوع به تعامل نداشتن سازمان امور عمرانی برنمی‌گردد‎؛ این سازمان دستگاه‌های مشخصی دارد بنابراین زمانی که تفاهمی با شرکت آبفا منعقد شد، مجبور شدیم این شرکت کار را آغاز کند. 

 

پرویز حسینی افزود: این موضوع به دلیل ناتوانی سازمان نیست و اگر دستگاه‌های مورد نیاز برای سازمان تامین شود آنقدر توان دارد که تمام آسفالت شهر را انجام دهد.

 در نهایت، لایحه ترک تشریفات برای تسهیل در ترمیم نوارهای حفاری شبکه فاضلاب با اکثریت آرا تصویب شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید