امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

درخواست رئیس کمیسیون عمران شورا برای تحقیق و تفحص از معاونت شهرسازی شهرداری اهواز

 

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: نماینده یکی از شهرهای کوچک ۸ هزار تن قیر برای شهر حوزه انتخابیه خود تامین کرده بود اما اهواز با داشتن سه نماینده توان تامین ۳۰ هزار تن قیر برای آسفالت معابر را ندارد؟ 

 

به گزارش حبیب خبر، حمید دغاغله در نطق پیش از دستور خود در شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۳ تیرماه)  برگزار شد، خواستار تحقیق و تفحص از معاونت شهرسازی شهرداری اهواز شد و با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم، اظهار کرد: هیچ عیدی با شکوه‌تر از این عید در اسلام وجود ندارد بنابراین باید شهرداری نسبت به برگزاری مراسم در این ایام نهایت تلاش را داشته باشد.

 

 وی با اشاره به مشکلات مردم در زمینه خرید میوه و تره بار افزود: به علت مشکلات و محدودیت‌ها، اجرای میدان تره بار الغدیر ۲ مشکلات عدیده‌ای دارد که از اداره‌کل بازرسی خوزستان و دادستان اهواز می‌خواهیم ورود جدی در این زمینه داشته باشند زیرا مدت‌ها است طول کشیده و حق عامه است و مردم تحت فشار قیمت میوه و تره بار هستند.

 

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در این زمینه مقصر وجود دارد و ترک فعل‌هایی شده است که باید با این  افراد برخورد جدی شود. راه‌اندازی این میدان که زندگی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، باید خارج از نوبت رسیدگی شود.

 

دغاغله بیان کرد: شهرداری توانایی رسیدگی به این پرونده را ندارد و باید این پرونده به اداره‌کل بازرسی خوزستان ارجاع داده شود.

 

وی با اشاره به چهره ناهمگون اهواز افزود: با انجام بررسی‌هایی مشخص شد که معاونت شهرسازی شهرداری اهواز باید مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد؛ با توجه به مشکلات شهرداری اهواز، این کار از عهده این نهاد برنمی‌آید اما شورای شهر باید طرحی تصویب کند تا پرونده‌ها رسیدگی شوند و پروانه‌های صادر شده از سوی این معاونت در هفت سال گذشته بررسی شوند و مورد رسیدگی قرار بگیرند و ترک فعل‌ها اعلام شوند.

 

دغاغله تصریح کرد: از اداره‌کل بازرسی خوزستان می‌خواهیم ورودی جدی به این پرونده‌ها داشته باشد و با متخلفان که منظر شهری را از بین برده‌اند برخورد جدی کند.

 

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به وضعیت پروژه نیمه کاره متروی اهواز گفت: در سال‌های گذشته مردم انتظار داشتند متروی اهواز افتتاح شود؛ مترو در همه شهرها افتتاح شد اما سرمایه هزاران میلیاردی اهواز هنوز زیر زمین مانده و بهره‌برداری نشده است.

 

وی با بیان اینکه مطالبه جدی مردم اهواز افتتاح زودتر مترو و استفاده از تسهیلات دولتی در این زمینه است، افزود: دولت در سال‌های گذشته باید برای تکمیل قطار شهری تسهیلاتی پرداخت می‌کرد اما این کار را انجام نداده است و تامین این تسهیلات باید پیگیری شود.

 

 وی با بیان اینکه باید حق اهواز در همه زمینه‌ها داده شود، تصریح کرد: نماینده یکی از شهرهای کوچک ۸ هزار تن قیر برای شهر حوزه انتخابیه خود تامین کرده بود اما اهواز با داشتن سه نماینده توان تامین ۳۰ هزار تن قیر برای آسفالت معابر را ندارد؟ قیر باید از منابع ملی تامین شود.

 

دغاغله بیان کرد: خوزستان چندین برابر استان‌های دیگر نفت تولید می‌کند بنابراین اهواز نباید منابع قیر را از شهرهای دیگر طلب کند. تامین قیر یکی از وظایف اجتماعی شرکت‌های نفتی مستقر در اهواز است تا برای حل مشکل آسفالت معابر به مدیریت شهری کمک شود.

 

وی گفت: آیا با سکوت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر، این مشکل حل می‌شود؟ اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم باید شهر را از نظر زیبایی دگرگون و کارون را زیبا کنند نه اینکه آن را بخشکانیم.

 

وی با انتقاد از نبود سیستم سرمایشی در حرم علی بن مهزیار اهوازی افزود: وضعیت حرم حضرت علی بن مهزیار از نظر سرمایشی به گونه‌ای است که نمی‌توان دو رکعت در آن نماز خواند. 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید